Podziel się

16.04.2010

POWIEKSZ

Większość Polskich Kampanii Społecznych z roku 2009 można już przeglądać na stronach Konkursu - Kampania Społeczna Roku 2009. Zakończył się etap zgłoszeń – rozpoczął etap oceny przez Jurorów. Do 17 maja jurorzy mają czas na oceny, tego dnia odbędzie się posiedzenie, podczas którego zostaną wyłonieni laureaci.
Kampanie zgłoszone do Konkursu charakteryzują się m.in. humorem np. "Szlachetna paczka" z Grzegorzem Turnauem, emocjonalnością - "W domu dzieci mniej się boją", przewrotnością - "Opłaca się dbać o ziemię". Zdarzają się też kampanie wykorzystujące szok - "Brałeś? Nie jedź" czy "Jaki ślad zostawisz po sobie?".
Wszystkie zgłoszone kampanie można zobaczyć na stronie konkursu.

Ostatnio przeprowadzona na portalu proto.pl sonda pt. „Czy kampanie społeczne muszą szokować żeby być skuteczne?” wskazuje na to, że prawie połowa respondentów uważa, że kampanie społeczne powinny szokować. Swoje opinie wyrażali czytelnicy portalu - głównie pracownicy agencji PR i agencji reklamowych, czyli właśnie ci, którzy najczęściej są ich twórcami.
Jury w składzie, Przemysław Bogdanowicz, Piotr Czarnowski, Olga Figurska, Marcin Izdebski, Monika Jasłowska, Blanka Lipińska, Dominika Maison, Norbert Maliszewski, Mirella Panek-Owsiańska, Jolanta Plieth-Cholewińska, Monika Probosz, Paweł Prochenko (przewodniczący), Leszek Stafiej, Ireneusz Stankiewicz i Malina Wieczorek oceni przede wszystkim podejście twórców do poruszanej problematyki, wg następujących kryteriów: strategia kampanii, autentyczność społecznego przedmiotu kampanii, oryginalność i celowość wykorzystania kanałów komunikacji, wykorzystanie narzędzi komunikacji, ogólna kreatywność kampanii, ocena argumentacji reklamowej, działania PR, efektywność oraz forma, walory produkcyjne, jak i wyjątkowość kampanii – dzięki temu kryterium można ocenić kampanie wybitne, które nie spełniają pozostałych kryteriów, ale zdecydowanie się wyróżniają.


Kategoria ogólna:Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie



TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2014

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM

 

Przetłumacz stronę (Google Translate):