Podziel się

19.10.2012

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Fundacja First rozpoczęła projekt Alkosfery. Picie w biznesklasie, którego celem jest zwrócenie uwagi na specyfikę alkoholizmu tzw. HFA, czyli wysokofunkcjonujących alkoholików (z ang. High-Functioning Alcoholic). Osoby z tej grupy mimo uzależnienia, osiągają sukcesy zawodowe, cieszą się poważaniem w swoim środowisku i nic nie wskazuje na to, że zmagają się z nałogiem.

W ramach pierwszego etapu akcji, który poświęcony jest sytuacji pijących szkodliwie i uzależnionych kobiet wydano amerykański bestseller Picie. Opowieść o miłości autorstwa Caroline Knapp. Autorka książki i bohaterka zarazem to przykład HFA - kobieta spełniona zawodowo, a jednocześnie osoba zmagająca się w ukryciu i samotności z chorobą alkoholową.

Organizatorzy zaznaczają, że kobiety, ujawniając chorobę i podejmując leczenie w naszym wzorcu kulturowo- społecznym, mają znacznie mniejsze wsparcie otoczenia niż mężczyźni. Kampania ma na celu zmianę sposobu myślenia o osobach uzależnionych podejmujących leczenie oraz zachęcenie osób w grupie ryzyka do skorzystania z profesjonalnej pomocy.  

Patronat nad pierwszym etapem kampanii objęła Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów  Alkoholowych (PARPA), a partnerem jest Wydawnictwo Naukowe PWN. Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie www.alcosfery.org.




TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2016

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM