Podziel się

13.02.2017

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
W miniony weekend w sklepach popularnych sieci dyskontowych pojawili się młodzi ludzie, którzy wręczali kupującym różowe serduszka z napisem „LOVE IS FAIR, FAIR IS LOVE”. Nie była to jednak kolejna walentynkowa akcja promocyjna, ale część kampanii mającej na celu wprowadzenie do stałej sprzedaży produktów z certyfikatem Fairtrade.
 
Coraz więcej polskich konsumentów jest zainteresowanych produktami Fairtrade, jednak podaż nie nadąża za popytem. Akcja Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie powiązana jest z petycją do polskich supermarketów: Auchan, Biedronki, Carrefoura, Kauflanda, Lidla i Tesco. „Chcielibyśmy, aby Polacy, niezależnie od tego, jaka sieć cieszy się ich sympatią, mogli codziennie kupować produkty ze Sprawiedliwego Handlu” – mówi Maria Huma z Fundacji. Aby wysłać list do swojej ulubionej sieci i poprosić o wprowadzenie produktów certyfikowanych do oferty sklepu, wystarczy wejść na stronę www.ekonsument.pl/FAIRTRADE
 
Według badań terenowych Fundacji, w większości popularnych sieci klient nie znajdzie kawy, bananów czy herbaty, które są wyprodukowane w sposób etyczny. Jeżeli sieć posiada ofertę produktów Fairtrade (np. Tesco, Carrefour czy Auchan) to jest ona stosunkowo niewielka, pomimo że w sklepach tych sieci w Europie Zachodniej produkty Fairtrade obecne są stałe na półkach.
 
„W Polsce rynek Fairtrade dopiero się rozwija. Sieć handlowa, która jako pierwsza zacznie wprowadzać do sklepów i promować asortyment produktów Fairtrade, nie tylko przyczyni się do poprawy sytuacji producentów i rolników z krajów rozwijających się, ale również, dzięki zaufaniu konsumentów, jakim ten certyfikat się cieszy, skorzysta na tej zmianie wizerunkowo” – przekonuje Maria Huma.
 
CO TO JEST FAITRADE?
 
Fairtrade to certyfikat, który w prosty i skuteczny sposób daje szansę na poprawę życia osób wytwarzających takie produkty jak: kawa, herbata, czekolada, banany, wina czy tekstylia. Certyfikat gwarantuje, że producenci Fairtrade z krajów globalnego Południa otrzymali za swoje plony godną cenę oraz uzyskali premię Fairtrade, którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społecznych. Pracownicy mają prawo do godnej płacy, zrzeszania się w związkach zawodowych i pracy w bezpiecznych warunkach. Fairtrade zapewnia regularną weryfikację przestrzegania deklarowanych przez dany podmiot zasad.  Dzięki Fairtrade już 1,5 miliona rolników i pracowników uzyskało większy wpływ na swoje życie.
 
Więcej informacji: www.fairtrade.org.pl

Kategoria ogólna:Konsumpcjonizm i konsumenci, Prawa człowieka



TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM