Podziel się

19.04.2017

POWIEKSZ

„Odbierz sadzonkę!” w Carrefour Wileńska - Biuro prasowe - Carrefour Polska

Kampania „Odbierz sadzonkę!” zostanie przeprowadzona na parkingu warszawskiej Galerii Wileńskiej. W najbliższą sobotę będzie tam działać wyjątkowe stoisko, przygotowane w ramach współpracy Carrefour z firmą SUEZ Polska. W tym miejscu będzie można otrzymać za darmo sadzonkę drzewa lub kwiatów doniczkowych. Wystarczy jedynie przynieść stare czasopisma, gazety, wydruki, pudełka kartonowe lub inne odpady papierowe. Osoby, które przekażą większą ilość makulatury, dostaną kilka sadzonek. Kampania „Odbierz sadzonkę!” jest kolejną inicjatywą, którą realizuje Carrefour w celu ochrony zasobów leśnych i promowania racjonalnego gospodarowania odpadami.

Makulatura to cenny surowiec, który można poddać recyklingowi nawet 7-krotnie. Dzięki akcji, zebrane zasoby zostaną przetworzone i przywrócone do ponownego wykorzystania, o co zadba SUEZ Polska, światowy lider w zakresie gospodarki wodnej i odpadowej.

Carrefour od wielu lat angażuje się w inicjatywy mające na celu propagowanie ochrony środowiska naturalnego wśród klientów i pracowników sieci. Tylko w pierwszym kwartale 2017 r. Carrefour zaangażował się w kilka akcji ekologicznych. Sieć włączyła się w inicjatywę „Godzina dla Ziemi”, w ramach której m.in. wyłączono część neonów i logotypów na elewacji sklepów, zmniejszono oświetlenie sal sprzedaży i magazynów, a także zredukowano wydajność systemów wentylacyjnych. Carrefour przygotował również akcję edukacyjną dla swoich pracowników z okazji Międzynarodowego Dnia Lasów. W ramach inicjatywy „STOP Deforestacji” sieć handlowa zachęcała do ograniczenia zużycia papieru w miejscu pracy.

Firma wprowadziła również wiele rozwiązań proekologicznych w swojej działalności biznesowej. Carrefour podjął globalny wysiłek na rzecz klimatu, zobowiązując się do ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu z poziomem z 2010 r. Aby tego dokonać, sieć planuje ograniczenie zużycia energii o 30% do 2025 r. Cel ten jest zrealizowany m.in. dzięki zastosowaniu energooszczędnego oświetlenia LED, wprowadzeniu przyjaznego środowisku systemu chłodniczego, wykorzystującego CO2, czy też wymianę starych central klimatycznych na centrale wykorzystujące rekuperację, pompy ciepła i geotermię.

Warto także dodać, że aż 7 praktyk z zakresu ochrony środowiska zostało opublikowanych w tegorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.

 


Kategoria ogólna:Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
Kraj:Polska



TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM