Sklep bez opakowań
01.07.2015, komentarzy: 0
Robiąc codzienne zakupy, klient nie tylko nabywa interesujące go produkty, ale również opakowania, w których są one sprzedawane. Większość z nich ląduje w koszu zaraz po zużyciu zakupionego towaru. Dlatego dwie mieszkanki Berlina otworzyły sklep, w którym można nabyć niezapakowane fabrycznie produkty.
Co jest ważniejsze – wolontariat czy filantropia?
02.04.2015, komentarzy: 0
Nowoczesna filantropia to inspirowanie do działania i zmiany postaw życiowych – to na przykład stypendia edukacyjne czy wsparcie aktywności obywateli w społecznościach lokalnych. Współczesny wolontariat to nie tylko świadoma praca na rzecz społeczeństwa, za którą nie otrzymujemy wynagrodzenia materialnego.
„Syntetyczne dzieci”? Bojkot Dolce&Gabbana
18.03.2015, komentarzy: 0
Duet znanych projektantów mody Dolce&Gabbana, w którego skład wchodzą Domenico Dolce i Stefano Gabbana, wypowiedziami dla włoskiego magazynu "Panorama" zirytował Eltona Johna... a za piosenkarzem poszli m.in. Ricky Martin, Victoria Beckham i Courtney Love.
Chłopiec, który nigdy nie dorósł
12.02.2015, komentarzy: 0
Mały chłopiec opowiada o tym, że nigdy nie nauczy się jeździć na rowerze. Nigdy się nie zakocha i nie będzie latał. Nie pojedzie w podróż ze swoim najlepszym przyjacielem i nigdy się nie ożeni. Dlaczego? Reklama firmy ubezpieczeniowej Nationwide wyświetlana w czasie trwania wielkiego finału Super Bowl
Łzy modowych blogerów
28.01.2015, komentarzy: 0
Trójka nastolatków prowadzących blogi poświęcone modzie wzięła udział w reality show wyprodukowanym przez norweski dziennik "Aftenposten". Zostali wysłani do Kambodży, by przez miesiąc przyjrzeć się rzeczywistości w jednej z tamtejszych fabryk tekstylnych.
Chłopcy, którzy nie biją dziewczynek
12.01.2015, komentarzy: 0
Film z udziałem małych Włochów, którzy kolejno odmawiają uderzenia dziewczynki, mimo że wcześniej wykonywali wszystkie polecenia dorosłych związane z kontaktem z nią, od ponad tygodnia robi furorę w internecie – ma już ponad 21 mln wyświetleń na YouTube. Wśród w większości pochwalnych głosów pojawia
Coming out w reklamie makaronu
17.07.2014, komentarzy: 0
Komentatorzy twierdzą, że to pierwsza mówiąca w przyjazny sposób o społeczności LGBT reklama we Włoszech. Spot, promujący dania gotowe, jest bezpretensjonalny i sympatyczny, jest także przejawem odwagi w kraju, gdzie według niektórych badań prawie ¾ gejów i lesbijek spotkało się z aktami dyskryminacji.
Pijane billboardy
06.06.2014, komentarzy: 0
Ciężko pracujący w tygodniu młodzi Japończycy z rozpoczęciem weekendu sporo piją i często spędzają noce na ulicach – przedstawiają problem organizatorzy akcji. Na zlecenie jednego z tokijskich barów zorganizowano akcję społeczną skierowaną do młodych Japończyków. Wokół śpiących gdzie popadnie klientów
Nowe technologie zmieniają społeczne zaangażowanie firm
27.03.2014, komentarzy: 0
Sadzenie drzew, remontowanie oddziałów w szpitalach dziecięcych, przeprowadzanie zbiórek krwi i inne formy społecznego zaangażowania pojawiają się w polskich firmach od dłuższego czasu. Nowością jest wykorzystywanie w społecznym zaangażowaniu biznesu nowych technologii - tworzenie aplikacji, prowadzenie
Od technika picia do alkoholika?
13.03.2014, komentarzy: 0
Postać jak z filmów o Jamesie Bondzie udziela młodzieży "pełnych stylu" wskazówek, jak powinno się pić alkohol. Żadnego straszenia, pokazywania konsekwencji wypadków po alkoholu czy dramatu alkoholika. Można powiedzieć - rewolucja w komunikacji. Ale czy to dobra rewolucja?
Holenderska „Dynastia” z udziałem aktorów z zespołem Downa
27.02.2014, komentarzy: 0
Świat opery mydlanej "Downistie" zamieszkują wyłącznie osoby z zespołem Downa. Trzyminutowe odcinki emitowane były w godzinach największej oglądalności w popularnym holenderskim programie publicystyczno-rozrywkowym. Pomysł wzbudził tyle samo entuzjazmu, co kontrowersji.
Charytatywne tweety z reklamą, WOŚP i krytyka
16.01.2014, komentarzy: 0
Podczas tegorocznego finału WOŚP można było wesprzeć akcję także poprzez napisanie komunikatu na Twitterze z tagiem #MasterCardGraZWOSP. Za każdego takiego tweeta firma wydająca karty płatnicze wpłacała na konto Orkiestry 5 zł. Inicjatywa nie wszystkim przypadła do gustu - skrytykował ją m.in. Jarosław
Wakacje w slumsach
21.11.2013, komentarzy: 0
Spragnionych wrażeń turystów nie zaspokaja już słynne 3 S – sun, sea, sand (słońce, morze, piasek). Nadszedł czas, żeby do tej listy urlopowych spraw obowiązkowych dodać czwarte S – slums. Wycieczki po biednych rejonach często naruszają prywatność mieszkańców, nie przynosząc im żadnych korzyści. Ten
Sieć fast food przeciwko przemysłowej hodowli
26.09.2013, komentarzy: 0
Wrażenie robi wysokobudżetowa animacja, starannie wykreowany, fantazyjny świat oraz emocjonalny przekaz. Niektórzy mówią jednak, że to hipokryzja, nieuczciwość, a wręcz wykorzystywanie wizerunku wegetarianizmu do sprzedaży mięsa. Mowa o spocie wymierzonym w przemysłowy chów zwierząt, który powstał dla
Babcia decyduje się być mamą
04.07.2013, komentarzy: 0
Producent testów ciążowych z Wielkiej Brytanii zorganizował kampanię, w której zachęca Brytyjki do wcześniejszego zachodzenia w ciążę. A w zasadzie ostrzega przed zgubnymi skutkami późnego macierzyństwa. Bo chyba w kategoriach ostrzeżenia należy odczytywać plakat kampanii, z którego spogląda pomarszczona
Kto ma na co wy$#bane
20.06.2013, komentarzy: 0
„Nie miej wyjebane na las” – głosi hasło viralowego spotu, który ma rozbudzić dyskusję na temat dzikich leśnych wysypisk. Do tej pory obejrzało go ponad 650 tys. razy, a wymowa i ilość komentarzy pod nim jasno pokazują, że zostanie zapamiętany przynajmniej na chwilę. Pytanie tylko, czy zamiast pikantnej
Policyjny portrecista rysuje piękno
09.05.2013, komentarzy: 0
Własny obraz siebie bywa bardzo odmienny od tego, jak widzą nas inni. Przekonują się o tym bohaterki kolejnej kampanii kosmetyków marki Dove, która od lat swój wizerunek buduje na próbie przełamania stereotypów dotyczących kobiecego piękna. Czy taka strategia to jedynie nowe podejście do budowania wizerunku
Sparodiowali depresję, reklamowali Big Maca
18.04.2013, komentarzy: 0
Bostoński autobus, rząd reklam nad siedzeniami a wśród nich ta, która zelektryzowała amerykańskie media. Z pozoru zwykłe ogłoszenie społeczne, zapraszające na grupę wsparcia. Na zdjęciu smutna kobieta i napis: „Nie jesteś sam – miliony osób kochają Big Maca”.
Proszę zawiesić trzy kawy
11.04.2013, komentarzy: 0
Pięć kaw, dwie wypijemy teraz, a trzy proszę zawiesić – składają zamówienie kawiarniani goście. Z pozoru dziwna prośba staje się dla coraz większej liczby sprzedawców i klientów jasnym komunikatem.
Mieć czy być, czyli jak Starbucks wspiera małżeństwa homoseksualne
04.04.2013, komentarzy: 0
Kawa podnosi ciśnienie i przyspiesza tętno – od lat ostrzegają lekarze. Jednak w ostatnim czasie o szybszą pracę serca klientów i akcjonariuszy Starbucksa przyprawił nie flagowy produkt sieci, a wypowiedzi jej prezesa. Otwarcie popiera on małżeństwa homoseksualne, a protesty kwituje stwierdzeniem, że
MPO dla NGO, czyli nauki ze śmieciarki
21.03.2013, komentarzy: 0
Operatorzy komunikacji miejskiej już od dawna sprzedają powierzchnie reklamowe. Od niedawna kolejna instytucja publiczna zaczęła wykorzystywać swój tabor jako nośnik reklamowy. Łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania zdecydowało się wykorzystać swoje wozy do głoszenia ważnych społecznie przekazów.
Tańczące parówki uczą zdrowego odżywiania
14.03.2013, komentarzy: 0
Czy „fast food” może być zdrowy? Okazuje się, że tak. Dzięki nowej akcji znanej firmy wędliniarskiej najmłodsi konsumenci i ich rodzice mają uwierzyć, że parówka jest składnikiem zdrowej i dobrze zbilansowanej diety przedszkolaka.
Skromna paczka dobroczynnych gier
03.01.2013, komentarzy: 0
Za zestaw od kilku do kilkunastu gier komputerowych, e-booków czy muzyki użytkownik płaci tyle, ile uważa za stosowne. Decyduje też, kto otrzyma jaką część tej ceny – kwota jest dzielona między dewelopera, organizację charytatywną oraz operatora całego przedsięwzięcia, czyli platformę Humble Bundle.
Serwis porno podąża na ratunek piersiom
24.10.2012, komentarzy: 0
Za każde 30 wyświetleń serwis Pornhub.com przekazuje jednego centa na walkę z rakiem piersi. Liczba odsłon stale rośnie, a biorąc pod uwagę popularność strony, można zakładać, że kwota będzie bardzo duża. Pornograficzny gigant... szuka beneficjenta, który dotację przyjmie, gdyż największa amerykańska
Ośmieszeni politycy wzięli się do pracy
12.09.2012, komentarzy: 0
Niezwykle skuteczną metodę aktywizowania władz miejskich wynaleziono w rosyjskim Jekatynburgu. W ciągu 24 godzin udało się dzięki niej załatać trzy uliczne dziury - i nie tylko. Wystarczyło ośmieszyć lokalnych polityków i niezałatwione sprawy ruszyły z miejsca.
Niemowlę z misją
08.08.2012, komentarzy: 0
Zamiast tradycyjnych, uroczych bobasów stroje kąpielowe hiszpańskiej projektantki Dolores Cortes reklamuje równie urocza Valentina Guerrero - dziewczynka z zespołem Downa. - To nowość, bo dzieci z trudnościami zazwyczaj się ukrywa - mówi mama Valentiny.
Można się ładnie wystraszyć
05.07.2012, komentarzy: 0
Ten spot to typowy "szoker" - trzeba go obejrzeć do końca. Nikkie de Jager ma 17 lat, miłą buzię, prowadzi poradnikowy kanał na YouTube prezentując różne techniki makijażowe i nagle - na oczach widzów - ulega wypadkowi.
Majtki do pierwszej pomocy
15.02.2012, komentarzy: 0
Okazuje się, że ratowanie nieprzytomnej osoby może być czynnością niezwykle ekscytującą, także pod względem erotycznym. Kanadyjska firma Fortnight Lingerie produkująca bieliznę, wykorzystała motyw udzielania pierwszej pomocy do promocji swoich produktów. Być może ze skutkiem społecznym.
Najgorsze firmy świata – nagrody Public Eye 2012
08.02.2012, komentarzy: 0
Nie ma co liczyć na czerwony dywan i wystawną galę, nie poleje się szampan i nie posypie konfetti. Jedyne, co może się posypać na zdobywców tych nagród , to gromy ze strony opinii publicznej. Stało się - nagrody Public Eye 2012 przyznane!
polecamy
W Benettonie bez zmian
23.11.2011, komentarzy: 0
Love is in the air! Ale nie w Watykanie. Benetton znów zniesmaczył duchownych wykorzystując obraz pocałunku Benedykta XVI i kairskiego imama. Kreacje przedstawiające Obamę z Chavezem, Merkel z Sarkozym i innych polityków w pozie „braterskiego pocałunku” nie wzbudziły aż takich kontrowersji. Benetton
 strona: 1  2 »    »»
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM