Zaproszenie na pogrzeb
02.08.2016, komentarzy: 0
Mieszkańców Toronto zszokował billboard, wyglądający na reklamę domu pogrzebowego - bardzo niestosowną i prymitywną.
Wygodna prawda o autobusach w Kurytybie
30.01.2013, komentarzy: 0
Stosunek między miastem a obecnymi w nim samochodami powinien przypominać relację z teściową. Poprawną, ale z zachowaniem dystansu; tak, aby nie rządziła życiem zięcia - mówi twórca systemu komunikacji miejskiej w brazylijskiej Kurytybie, znanej z doskonale zorganizowanego ruchu autobusowego.
Ośmieszeni politycy wzięli się do pracy
12.09.2012, komentarzy: 0
Niezwykle skuteczną metodę aktywizowania władz miejskich wynaleziono w rosyjskim Jekatynburgu. W ciągu 24 godzin udało się dzięki niej załatać trzy uliczne dziury - i nie tylko. Wystarczyło ośmieszyć lokalnych polityków i niezałatwione sprawy ruszyły z miejsca.
Duchy zmarłych mówią do kierowców
29.08.2012, komentarzy: 0
Przy drogach w Niemczech stanęły krzyże wyposażone w transmitery FM. Kiedy samochód zbliża się do instalacji, urządzenie nadaje w eter ostrzeżenie zza grobu przeznaczone dla zaskoczonego kierowcy. Słucha on opowieści osoby, która zginęła w tym miejscu.
Można się ładnie wystraszyć
05.07.2012, komentarzy: 0
Ten spot to typowy "szoker" - trzeba go obejrzeć do końca. Nikkie de Jager ma 17 lat, miłą buzię, prowadzi poradnikowy kanał na YouTube prezentując różne techniki makijażowe i nagle - na oczach widzów - ulega wypadkowi.
polecamy
Złe stereotypy i dobre intencje w kampanii „Stop wariatom drogowym”
28.09.2011, komentarzy: 0
Przypominamy głośną kampanię PZU „Stop wariatom drogowym”, w której metaforę kierowców stanowili agresywni mężczyźni w białych kaftanach bezpieczeństwa. Kampania, jak pisał Tygodnik Powszechny, "wykorzystała piętno choroby psychicznej do promowania ostrożnej jazdy".
polecamy
Ulotki dla Polaka pijaka
21.09.2011, komentarzy: 0
Okropnymi reklamami brytyjscy policjanci przemówili do Polaków.
Weekend Bez Ofiar to kampania, nie rzeczywistość
20.07.2011, komentarzy: 0
28 zabitych, 368 rannych, 1703 zatrzymanych nietrzeźwych kierowców. Nie tak wyglądać miał „Weekend bez ofiar” – kampania społeczna z rozmachem przeprowadzona przez GDDKiA. Przeanalizowaliśmy ją więc solidnie, wspólnie z twórcami. Oto wnioski.
Uwaga, zjawa na drodze
30.03.2011, komentarzy: 0
Dziewczynka wyskakuje za piłką prosto przed maskę pędzącego samochodu. Kierowca już wie, że nie zdąży wyhamować... Spokojnie, to tylko iluzja.
Uwaga - tu gwałcą!
12.12.2010, komentarzy: 1
Kampania społeczna nie powinna straszyć odbiorcy przestępstwem za popełnienie przestępstwa – a jednak. Akcja ”Let's date!” (”Randkujmy!”) grozi: Jak Cię złapią to wsadzą Cię do przeludnionego, brudnego więzienia, gdzie będziesz gwałcony i oto Twoja randka. Jakkolwiek akcja mogłaby
polecamy
Nuda też zabija
19.05.2010, komentarzy: 1
Krew, łzy, trumny... Czy da się jeszcze "odkryć Amerykę" w kreacji kampanii drogowych?
To nie plagiat, to dialog - czyli reklamy rozmawiają
10.02.2010, komentarzy: 0
Kanadyjski spot z roku 2009 i z roku 1992 wyglądają niemal identycznie. Wielu oburzyło się, że to plagiat. Serwis YouTube usunął podejrzaną reklamę. A to nie plagiat - to bardzo ciekawy dialog dwóch reklam.
Straszna Masakra Samochodowa
27.10.2009, komentarzy: 5
Wstrząsający 4-minutowy film to tylko teaser półgodzinnego dramatu. Element obowiązkowy lekcji w szkołach w Wielkiej Brytanii.
Pan Tomasz nie zatrzymał się
13.10.2009, komentarzy: 4
Tomasz Stockinger, znany aktor, twarz kampanii "Zatrzymaj się i żyj" nie tylko po spowodowanym przez siebie wypadku samochodowym nie zatrzymał się i nie pomógł poszkodowanej osobie, ale pojechał szybko dalej. Towarzyszyły mu ponad 2 promile alkoholu.
Jazda bez głowy na dwa sposoby
06.10.2009, komentarzy: 5
Polskie kampanie społeczne, idąc śladem zagranicznych, apelują do kierowców i pasażerów by nie prowadzić samochodu pod wpływem narkotyków. W podobnym czasie w Polsce i Australii prowadzono kampanie telewizyjne o (po)narkotycznej jeździe i jej skutkach.
Krwawiący billboard
28.07.2009, komentarzy: 6
Krwawiący billboard stanął w Auckland, w Nowej Zelandii. Jest bez wątpienia znakomitym przykładem kreatywnego podejścia do samego nośnika. Podczas bezdeszczowej pogody prezentuje przyjazny portret małego chłopca. Przy deszczowej zmienia się on w ujęcie rodem z horroru.
Ludzie jak głupcy
16.06.2009, komentarzy: 0
Nawet głupcy zapinają pasy. Kampania z Finlandii zrealizowana dwa lata temu, opisywana jako szokująca, choć to przesadna ocena, nie straciła na swojej aktualności nic a nic. Wygląda na to, że wszyscy jesteśmy lalkami testującymi samochody w niebezpiecznych sytuacjach.
Ostrożne kalkulacje
11.11.2008, komentarzy: 1
Dla równowagi nad zachwytami wobec aplikacji sprawdzającej przez SMS ilość promili alkoholu publikujemy opinię o złudności i wątpliwej skuteczności tego narzędzia.
Jazda na światłach - zyski czy straty?
22.04.2008, komentarzy: 5
Na używanie świateł w dzień wydaliśmy kilka miliardów zł. Liczba wypadków nie spadła, przez rok do atmosfery trafiło niepotrzebnie pół miliona ton dwutlenku węgla - pisze Adam Maciejewski w "Rzeczpospolitej". "Żałuję, że dziennikarze nie przywołują kosztów wypadków drogowych, kosztów życia,
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM