#prostalinia - spektakularna akcja, ale czy etyczna?
22.03.2017, komentarzy: 0
Pomijając chaos informacyjny, sam fakt, że kwota wsparcia ma z góry określony górny limit, powinien zostać jasno zakomunikowany. W takiej formie, jaką zaproponowali organizatorzy akcji (\"Za każde zdjęcie oznaczone hashtagiem #LiniaProsta na Instagramie, Twitterze lub Facebooku telewizja Lifetime
Naga prawda o nagości
09.02.2016, komentarzy: 0
Uwielbiam poświęcać swoją godność w zamian za drinka - stwierdza kobieta. Osią tej kampanii jest seria bezwstydnych i dziwacznych wyznań występujących w niej bohaterek.
Kobieta w pracy, bałagan w domu?
21.10.2015, komentarzy: 0
Rozrzucone po całym pokoju dziecięce zabawki, włączone żelazko pozostawione na koszuli, dymiący piec, skomlący pies, który nie został wyprowadzony na spacer... "Gdzie są kobiety? Są w France 3".
Jak wygląda inżynier
03.09.2015, komentarzy: 0
Młoda, ładna dziewczyna... tak przecież nie wygląda inżynier - w ten sposób wiele osób kwitowało kampanię wizerunkową firmy OneLogin. Jednak bohaterka plakatów naprawdę tam pracuje, a kobiet takich jak ona jest wiele. W internecie pokazują swoje twarze i mówią, jak naprawdę może wyglądać inżynier.
„Czarne głosy” na białym
14.08.2015, komentarzy: 0
Kontrowersyjna kampania, która pojawiła się w Wielkiej Brytanii w kwietniu, oskarżana była wręcz o ocieranie się o rasizm. Sławne osoby, które wzięły udział w kampanii miały przekonać w nietypowy sposób czarnoskórych mieszkańców Wysp do głosowania w wyborach.
Niech zobaczą hejterów
24.07.2015, komentarzy: 0
Autorzy różnych nienawistnych komentarzy zostali pokazani wraz ze swoimi wypowiedziami. Twórca usuniętego już bloga "Hejty na fejsie" połączył ich wypowiedzi z udostępnionymi przez nich publicznie zdjęciami.
„Syntetyczne dzieci”? Bojkot Dolce&Gabbana
18.03.2015, komentarzy: 0
Duet znanych projektantów mody Dolce&Gabbana, w którego skład wchodzą Domenico Dolce i Stefano Gabbana, wypowiedziami dla włoskiego magazynu "Panorama" zirytował Eltona Johna... a za piosenkarzem poszli m.in. Ricky Martin, Victoria Beckham i Courtney Love.
Konserwatywny tabloid „pomaga” imigrantom
05.02.2015, komentarzy: 0
Redaktorzy anarchistycznego pisma Strike! rozgrzali ponownie do czerwoności spór wokół uchodźców z Calais, korzystając – paradoksalnie – z oferty przygotowanej przez konserwatywną gazetę Daily Mail. Dziennik, w porozumieniu z firmą P&O Ferries, zaoferował swoim czytelnikom możliwość przeprawy promem
Obcy w telewizji i na językach
23.10.2014, komentarzy: 0
Spot Kampanii Przeciw Homofobii, zachęcający do poparcia prawnego uregulowania związków partnerskich, otrzymał prawo do bezpłatnej emisji w TVP. Pojawiły się głosy krytyczne, łącznie z oskarżeniem telewizji o naruszanie konstytucji, oraz nadzieje, że telewizja odtąd stanie się sprzymierzeńcem środowisk
Bóg kocha też homofobów
19.09.2014, komentarzy: 0
Członkowie Kościoła Baptystycznego Westboro w Kansas zakłócają pogrzeby homoseksualistów głośnymi demonstracjami pod homofobicznymi hasłami i apelują o karę śmierci dla osób nieheteroseksualnych. A teraz codziennie, wchodząc do swojej siedziby, muszą oglądać umieszczony koło niej tęczowy billboard z
Coming out w reklamie makaronu
17.07.2014, komentarzy: 0
Komentatorzy twierdzą, że to pierwsza mówiąca w przyjazny sposób o społeczności LGBT reklama we Włoszech. Spot, promujący dania gotowe, jest bezpretensjonalny i sympatyczny, jest także przejawem odwagi w kraju, gdzie według niektórych badań prawie ¾ gejów i lesbijek spotkało się z aktami dyskryminacji.
Holenderska „Dynastia” z udziałem aktorów z zespołem Downa
27.02.2014, komentarzy: 0
Świat opery mydlanej "Downistie" zamieszkują wyłącznie osoby z zespołem Downa. Trzyminutowe odcinki emitowane były w godzinach największej oglądalności w popularnym holenderskim programie publicystyczno-rozrywkowym. Pomysł wzbudził tyle samo entuzjazmu, co kontrowersji.
Ciocia Pikselocia opowiada o zmianie płci
09.01.2014, komentarzy: 0
Proste graficznie gry komputerowe autorstwa Anny Anthropy w warstwie fabularnej dotykają problemów tożsamościowych ludzi, ich seksualności, wyzwolenia kobiet i równości płci. Mają być sposobem komunikowania wartości i poglądów mniejszości seksualnych oraz impulsem do zmian społecznych.
Billboardowa plama
07.11.2013, komentarzy: 0
„Zespół Downa to plama na koszuli, której nie możesz sprać” – billboardy Olimpiad Specjalnych Polska z takim hasłem od tygodnia wzbudzają oburzenie mediów i opinii publicznej. Komu zabrakło wyobraźni, wrażliwości albo po prostu rozumu? – zapytała jako pierwsza "Superniania" Dorota Zawadzka. Billboardowej
One tego nie chcą, czyli kobiety w teledyskach
12.09.2013, komentarzy: 0
Wiem, że tego chcesz - śpiewa Robin Thicke do ucha roznegliżowanej modelki w teledysku do piosenki Blurred Lines. Długo nie czekał na damską ripostę. Co jest nie tak z tym klipem i jak udało się trójce studentek wywołać dyskusję nad wizerunkiem kobiet w teledyskach na skalę globalną?
Religia i tolerancja w Macedonii
11.07.2013, komentarzy: 0
Przywódcy religijni skonfliktowanych grup wyznaniowych spotykają się na wspólnej modlitwie. Akcję zorganizował rząd we współpracy z agencją reklamową, a efekt został nagrodzony w Cannes.
Paszport i chihuahua kwintesencją meksykańskości?
30.04.2013, komentarzy: 0
Uwielbiana przez dzieci na całym świecie lalka Barbie bywa oskarżana o powielanie seksistowskich i szowinistycznych stereotypów. Tym razem do listy przewinień dołączył rasizm.
Kibice Motoru, lublinianie, Romowie i bilety autobusowe
05.12.2012, komentarzy: 0
Żyd i czarnoskóry nie będą uczyć mieszkańców Lublina sztuki dialogu. Powodem jest zwycięstwo hasła „Stop tolerancji dla tolerancji”. A to wszystko w „Mieście dla wszystkich”.
Gr@żyna została zlinczowana
25.07.2012, komentarzy: 0
"Szczęść Boże. Grażyna Żarko. Katolicki głos w internecie". Przez 2 miesiące, emerytowana nauczycielka prowadziła swój kontrowersyjny vlog wulgarnie komentowany przez tysiące odbiorców. Okazał się on prowokacją, a twórcy filmów zaczęli bać się o bezpieczeństwo swojej aktorki.
Tajemnice nastolatków
25.01.2012, komentarzy: 0
Miesiąc temu zmarł Ben Breedlove. Nagrania, które zostawił, obejrzało od tego czasu ponad 6 milionów internautów. Miał 18 lat i swoimi wyznaniami w sieci zainspirował dziesiątki nastolatków, które teraz publicznie, w internecie, opowiadają innym - czasem bardzo wzruszająco!- o swoich problemach.
polecamy
W Benettonie bez zmian
23.11.2011, komentarzy: 0
Love is in the air! Ale nie w Watykanie. Benetton znów zniesmaczył duchownych wykorzystując obraz pocałunku Benedykta XVI i kairskiego imama. Kreacje przedstawiające Obamę z Chavezem, Merkel z Sarkozym i innych polityków w pozie „braterskiego pocałunku” nie wzbudziły aż takich kontrowersji. Benetton
polecamy
Krótki żywot „spedalania nieletnich”
10.08.2011, komentarzy: 0
„Jesteś homo – ok. Ale nie spedalaj nieletnich” - radzi Ruch Higieny Moralnej.
Kto nie chce patrzeć na homoseksualne pary
10.05.2011, komentarzy: 7
"Społeczeństwo nie jest gotowe na oglądanie takich plakatów", a starsze osoby widząc je mogą wpaść w zły nastrój. O perypetiach związanych z prowadzeniem kampanii na rzecz związków partnerskich pt. „Miłość nie wyklucza” opowiada jej rzecznik - Wojciech Szot.
I ktoś tam z Unii Europejskiej
14.07.2010, komentarzy: 0
Żartować w kampaniach społecznych można i warto. Nie można i nie warto, jeśli żarty umacniają stereotypy i pozostawiają widza w stanie zakłopotania. Kampania "Bo byłem przybyszem..." posłużyła się takim kontrowersyjnym poczuciem humoru.
Reduta broni kopert naklejkami
10.03.2010, komentarzy: 4
Przeciwko wyjątkowo opornej grupie kierowców C.H. Reduta wytoczyła najcięższe działa. Zanim odjadą oni stąd po skończonych zakupach muszą nawet przez godzinę pozbywać się nieprzyjemnej pamiątki z szyby swojego samochodu.
Kraj bez narodu, bank bez skrupułów?
15.09.2009, komentarzy: 1
Reklama, która wygląda na społeczną, a jednak taką nie jest. Niemniej jednak, poza takimi drobiazgami, jak sprzedaż kredytów i budowanie swojego wizerunku, porusza jeden z największych współczesnych problemów Libanu.
Reklama w przebraniu
05.05.2009, komentarzy: 2
Choć to reklama piękna, to i niepiękna zarazem, bo w nieetyczny sposób wykorzystuje ważne problemy społeczne przy budowaniu wizerunku instytucji komercyjnej i przy wspieraniu sprzedaży jej usług. Pozornie spot jest niegroźny, ale warto rozważyć czy tego typu reklamy nie czynią więcej złego, niż
Uściski za darmo
02.12.2008, komentarzy: 3
Wreszcie coś pozytywnego - w dodatku na temat seropozytywności. Rozczulająca kampania zapraszająca do przytulania się, która została powtórzona wielokrotnie w różnych miejscach na świecie, także i w Polsce.
To jest takie... niefajne
18.11.2008, komentarzy: 2
Eliminacja słów z mowy potocznej to niełatwe zadanie. Trzej specjaliści oceniają kampanię, która dąży do wycofania słowa "gay".
Podglądając niepełnosprawne modelki
29.07.2008, komentarzy: 6
W brytyjskim reality show udział biorą niepełnosprawne kobiety rywalizujące o szansę pracy jako modelka. Program poddaliśmy analizie ekspertów.
 strona: 1  2 »    »»
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM