Pizza i jej efekty uboczne
05.05.2015, komentarzy: 0
Przez ponad rok w ramach akcji społecznej wielu bezdomnych otrzymało ciepły posiłek. Innym jej skutkiem była publikacja na portalach społecznościowych licznych fotografii, przedstawiających ludzi w trudnej sytuacji życiowej, obdarowywanych pizzą.
Piep*zysz czy pomagasz?
24.04.2014, komentarzy: 0
Ciekawy eksperyment czy obłudna manipulacja? Kampania zmieniająca postawy czy zagranie pod publiczkę? Akcja "Fuck the poor" była różnie komentowana, ale na pewno trudno przejść obok niej obojętnie.
W Polsce mamy nastoletnie mamy
30.01.2014, komentarzy: 0
Co roku około 17 tys. nastoletnich Polek dowiaduje się, że zostaną matkami. W niedzielę na antenie MTV został wyemitowany pierwszy odcinek, już głośno komentowanego, serialu dokumentalnego Teen Mom Poland. Wyreżyserowali go znani dokumentaliści, a partnerem merytorycznym jest organizacja pozarządowa
Charytatywne tweety z reklamą, WOŚP i krytyka
16.01.2014, komentarzy: 0
Podczas tegorocznego finału WOŚP można było wesprzeć akcję także poprzez napisanie komunikatu na Twitterze z tagiem #MasterCardGraZWOSP. Za każdego takiego tweeta firma wydająca karty płatnicze wpłacała na konto Orkiestry 5 zł. Inicjatywa nie wszystkim przypadła do gustu - skrytykował ją m.in. Jarosław
Wakacje w slumsach
21.11.2013, komentarzy: 0
Spragnionych wrażeń turystów nie zaspokaja już słynne 3 S – sun, sea, sand (słońce, morze, piasek). Nadszedł czas, żeby do tej listy urlopowych spraw obowiązkowych dodać czwarte S – slums. Wycieczki po biednych rejonach często naruszają prywatność mieszkańców, nie przynosząc im żadnych korzyści. Ten
„Ukryta prawda” o polskich emigrantach na Wyspach
25.07.2013, komentarzy: 0
Rząd Wielkiej Brytanii przygotował kampanię społeczną „Zanim wyjedziesz”, która przestrzega Polaków przed nieprzygotowanym przyjazdem na Wyspy. O ile wątki poruszane w trzyminutowym wideo skłaniają do refleksji, o tyle sposób ich prezentacji budzi przede wszystkim duże zdziwienie...
Życie dorosłego czy życie dziecka?
12.12.2012, komentarzy: 0
Po jednej stronie leży umierająca dziewczynka, po prawej dorosła kobieta. W tle słychać syrenę nadjeżdżającej karetki. Przyjeżdża ekipa ratunkowa, a odbiorca może wybrać, kto umrze. Teza jest prosta – pomagając dzieciom, często ignorujemy potrzeby dorosłych.
Pomocna dłoń z laski
19.09.2012, komentarzy: 0
Zamiast klasycznej rączki - sztuczna ludzka dłoń. Indyjski oddział agencji Publicis znalazł, wydawałoby się, idealny nośnik kampanii skierowanej do seniorów. I choć jego konstrukcja budzi wątpliwości, nie pozostawia takich siła przekazu.
„Oddam, kupię, pomogę”, czyli sklepy nie dla zysku
04.04.2012, komentarzy: 0
Charity shops są domeną przede wszystkim krajów anglosaskich. W Polsce jest ich ciągle niewiele. W takich miejscach sprzedawcami są wolontariusze, a dochód ze sprzedaży rzeczy (od żelazek poprzez ubrania i meble do książek) przeznaczany jest na cele charytatywne.
Gwiazdozbiór – PR’owe nieszczęścia i jasne gwiazdy kampanii społecznych
02.11.2011, komentarzy: 0
Gest jest potrzebny, pomaganie jest trendy. Może to melorecytacja Krzysztofa Ibisza, może to Magda Famme podrygująca w chmurach. Gwiazdy, celebryci i medialnie obyci wzięli je sobie do serca. Użyczają swojej twarzy w kampaniach społecznych, wspierając ważne społecznie sprawy i pracując przy okazji
Kim Kardashian nie żyje... no i co z tego?
02.01.2011, komentarzy: 3
1 grudnia 2010 r. umarły Kim Kardashian, Alicia Keys i Lady Gaga.
Świadkowie Google
13.01.2009, komentarzy: 0
W internecie można postudiować mapę Holokaustu oraz przyjrzeć się z bliska konfliktom, które mają miejsce obecnie. Po serii zarzutów kierowanych w stronę Google za udostępnienie mapy świata naruszającej prywatność i tajemnice państwowe firma zaangażowała się w projekty historyczne i humanitarne.
Błędne drastyczne koło
27.12.2008, komentarzy: 0
Spot „Break the cycle” przygotowany przez agencję Bartle Bogle Hegarty dla Barnardo’s można oglądać w brytyjskiej telewizji dopiero po godzinie 21. Dotychczas otrzymano ponad 500 skarg od osób oburzonych przekazem zrealizowanym w mało delikatny sposób.
Klikalna cybercharytatywność
15.07.2008, komentarzy: 1
Dobroczynne klikanie ma w Polsce już 10 lat. To lepszy sposób na pomoc innym niż osławione łańcuszki. Nic nie kosztuje i nie zajmuje czasu.
Dzieci zmieszane z błotem
18.03.2008, komentarzy: 0
Dobre intencje do realizacji kampanii społecznej nie wystarczą - nie do końca przemyślana strategia może spowodować więcej złego niż dobrego. Przykładem jest akcja niemieckiego UNICEF, "Szkoły dla Afryki", której przekaz odebrano jako poniżający wobec Afrykańczyków, a samą kampanię szybko zawieszono.
Szok w reklamie. Czy skuteczny?
30.01.2008, komentarzy: 6
Wstrząsające dane przedstawione we wstrząsający sposób - dla dobra dzieci. Czy to dobra metoda?. Kontrowersyjna kampania organizacji Barnardo’s w Wielkiej Brytanii.
Orkiestra gra, krytyka huczy
27.12.2007, komentarzy: 0
Jerzy Owsiak jest przykładem bardzo łatwych rozwiązań - nieważne, jakim człowiekiem jest się przez cały rok, raz w roku wystarczy wrzucić tę dziesiątkę czy piątkę do puszeczki i wszystkie nasze grzechy są zbawione - twierdzi jeden z krytyków działalności Jerzego Owsiaka.
UNICEF bombarduje Smurfy
25.04.2006, komentarzy: 0
Zabita Smurfetka, osierocone płaczące Smurfiątko i muchomorowa wioska Smurfów w zgliszczach, po tym jak sielankę, którą znamy doskonale z oryginalnych filmów o Smurfach, przerywa nagłe bombardowanie – to kampania UNICEF’u z połowy października 2005 roku, która zszokowała świat.
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM