CSR/CRM

Podziel się

05.12.2012

POWIEKSZ

3 grudnia br. w Ministerstwie Gospodarki odbyła się konferencja na temat raportowania społecznego. Podczas konferencji ogłoszone zostały wyniki konkursu Raporty Społeczne 2012.

Raporty Społeczne 2012 to konkurs na najlepiej sporządzony raport dotyczący kwestii społecznych i zrównoważonego rozwoju. Celem inicjatywy jest promocja idei raportowania społecznego jako narzędzia równie ważnego w funkcjonowaniu firm jak raporty finansowe. Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało 28 raportów. Oceniło je niezależne jury składające się ze specjalistów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). W tym roku także po raz pierwszy najlepiej sporządzony raport wybrało grono 10 dziennikarzy. W poszczególnych kategoriach nagrody zdobyły następujące firmy:

  • Nagroda główna: Kompania Piwowarska S.A.
  •  Nagroda Ministerstwa Gospodarki: KGHM Polska Miedź S.A.
  • Najlepszy debiut : Nestlé Polska
  • Nagroda internautów: Danone
  • Nagroda dziennikarzy: PKN Orlen
  • Wyróżnienia: Budimex, Danone, Orange Polska

Rozdanie nagród dla zwycięzców konkursu poprzedził panel dyskusyjny poświęcony najnowszym trendom w raportowaniu społecznym oraz nowym wytycznym GRI. Gościem specjalnym tej sesji był Pietro Bertazzi, Senior Manager Policy and Government Affairs z Global Reporting Initiative. W czasie konferencji na przykładzie kilku firm, mających doświadczenie w przygotowywaniu raportów, dyskutowano także o najtrudniejszych etapach procesu raportowania. Celem panelu z udziałem dziennikarzy było omówienie jak docierać do interesariuszy, jak sprawić, by korzystali z raportów jako źródła wiedzy na temat firm oraz czy jest szansa, aby raporty były czytane i jeśli tak, jak to zrobić. Ostatni panel dotyczył raportowania w organizacjach pozarządowych.

Konkurs Raporty Społeczne 2012 oraz towarzysząca mu konferencja zostały zorganizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC i SGS. Patronat nad konkursem objęło Ministerstwo Gospodarki, Federacja Konsumentów, Global Compact Poland, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych i Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.

Więcej informacji, w tym zasady konkursu, skład jury oraz biblioteka raportów zgłoszonych od 2007 roku, dostępne są na www.raportyspoleczne.pl a także na stronie www.facebook.com/RaportySpoleczne.

Portal kampaniespołeczne.pl był patronem medialnym konkursu.


Kategoria ogólna:Raportowanie społeczne, Społeczna odpowiedzialność biznesu



TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM