CSR/CRM

Podziel się

13.12.2012

POWIEKSZ

11 grudnia rozstrzygnięta została pierwsza edycja konkursu 100Procent Nagrody Wolontariatu Pracowniczego. Nagrody i wyróżnienia odbierali przedstawiciele polskich pracodawców realizujących działania wolontariatu pracowniczego.

Do konkursu wpłynęło 36 zgłoszeń. Polscy pracodawcy mogli aplikować w trzech kategoriach: Program Wolontariatu Pracowniczego, Debiut Programu Wolontariatu Pracowniczego oraz Akcja wolontariacka. W kategorii Program nadesłanych zostało 17 zgłoszeń a w Debiucie - adresowanym do pracodawców, którzy wdrożyli swoje programy nie wcześniej niż w 2011 roku - 7 zgłoszeń. O ile pierwsze kategorie ukierunkowane są na opisanie celów, struktury i wyników programów, to kategoria Akcja wolontariacka miała za zadanie zbadanie jakości wolontariatu już na poziomie konkretnych działań realizowanych przez pracowników firm. Zgłoszonych zostało w niej 12 akcji wolontariatu pracowniczego.

Na podstawie rekomendacji ekspertów, którzy oceniali wszystkie nadesłane zgłoszenia, laureatów konkursu wyłoniła Kapituła w składzie: Mirella Panek-Owsiańska – przewodnicząca Kapituły, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Piotr Onikki – Górski – dyrektor Biura Kontaktów Społecznych Buisness Centre Club, Krzysztof Więckiewicz - dyrektor Departamentu Pożytku Publicznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej i Dariusz Pietrowski – prezes Centrum Wolontariatu.

W kategorii Akcja nagroda przyznana została Capgemini Polska za "innowacyjny pomysł i nietuzinkowe podejście do wolontariatu pracowniczego" oraz za "dobre planowanie i zarządzanie Projektem Teatr". Dodatkowym atutem projektu, zdaniem Kapituły, jest uniwersalna koncepcja, która może być inspiracją dla innych firm. W tej kategorii przyznane zostały też wyróżnienia dla Citi Handlowy, Microsoft i Medicover.

Nagroda w kategorii Program trafiła w ręce Citi Handlowy za "kompleksowe, długofalowe planowanie wolontariatu pracowniczego" oraz "sprawne zarządzanie i stałe rozwijanie programu". Wyróżnienia otrzymały Microsoft i Polska Telefonia Cyfrowa.

Laureatem w kategorii Debiut została Grupa ENEA.  Nagroda przyznana została za "kompleksowe podejście do zarządzania programem w grupie kapitałowej, który scala działania wolontariatu pracowniczego realizowane w  ramach rozproszonych struktur".  Wyróżnienia przyznano Capgemini i Bankowi Ochrony Środowiska.

Kapituła konkursu przyznała również wyróżnienie specjalne dla inicjatywy Koalicja Prezesi Wolontariusze 2011, która nie mieściła się w formule konkursu, jednak "w znaczący sposób przyczyniła się do rozwijania i promowania idei wolontariatu pracowniczego wśród prezesów polskich firm".

Uroczystość wręczenia nagród poprowadził Dariusz Bugalski z Programu 3 Polskiego Radia. Goście uroczystości mogli też wziąć udział w akcji artystycznej przygotowanej przez podopiecznych Stowarzyszenia AKTYWACJA. Dzieci tworzyły instalację z kubików, na których malowane były za pomocą szablonów hasła związane z wolontariatem.

Organizatorzy planują, by konkurs wszedł na stałe do kalendarza konkursów realizowanych przez Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu. Więcej informacji o konkursie na stronie www.100procent.org.pl i na www.wolontariatpracowniczy.pl.

Portal kampaniespołeczne.pl był patronem medialnym konkursu.

 




TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM