CSR/CRM

Podziel się

27.01.2017

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Rozpoczęła się druga odsłona LECHSTARTERA – od 1 lutego można zgłaszać pomysły na tworzenie nowych miejsc integracji, organizację miejskich aktywności i inicjatyw lub wykorzystanie innowacyjnych technologii. Wszystkie projekty muszą mieć jeden cel – usprawniać życie w mieście i łączyć mieszkańców. Ogólnopolskie głosowanie wyłoni 15 najciekawszych inicjatyw, a na ich realizację marka Lech Premium, organizator akcji, przeznaczy milion złotych.

Zgłoszenia do programu będą przyjmowane od 1 do 22 lutego za pośrednictwem strony: www.lechstarter.pl. Stowarzyszenia, fundacje i inne podmioty działające na rzecz lokalnych społeczności, wyszczególnione w regulaminie, mogą zgłaszać tam swoje projekty. Pomysły muszą dotyczyć jednego z trzech nowych obszarów tematycznych. Są to:

  • Innowacje dla miasta i ludzi, czyli projekty wykorzystujące nowe technologie w rozwiązaniach (aplikacje, urządzenia etc.) usprawniających funkcjonowanie w miastach.
  • Miejskie akcje i kooperacje, czyli organizacja wydarzeń, warsztatów i innych aktywności dla mieszkańców.
  • Nowa miejska przestrzeń, czyli powstawanie nowych miejsc, rewitalizacja starych przestrzeni, które będą miejscami integracji i spędzania czasu.

Wnioski spełniające kryteria formalne trafią w marcu pod obrady Jury, które wybierze 45 najciekawszych. Jednak głos decydujący będą mieć internauci.
W maju nastąpi ogłoszenie wyników – głosujący wyłonią 15 inicjatyw, które zdobędą granty - pięć o wartości 100 000 zł lub dziesięć mikrograntów na 50 000 zł.  
Realizacja zwycięskich projektów  potrwa do 30 września tego roku.

W skład jury wejdą eksperci zaangażowani w tematykę przestrzeni publicznej:

  •  Teresa Latuszewska–Syrda, założycielka Fundacji Urban Forms, odpowiada za obszar Miejskie akcje i kooperacje i będzie oceniać m.in. użyteczność oraz dostosowanie projektów do realnych potrzeb społeczności. - Miasta to nie tylko budynki czy ulice. To przede wszystkim ludzie i dlatego potrzebne są wspólne inicjatywy i miejsca, w których można się spotykać i wychodzić z domów, by rozwijać swoje zainteresowania, poznawać sąsiadów. Czekam na projekty śmiałe, odważne, niezwykłe, ładne oraz takie, które będę spełnieniem nie tylko potrzeb, ale i marzeń mieszkańców – podkreśla jurorka.
  • Innowacje dla miasta i ludzi to obszar kompetencji Yuriego Drabenta, pioniera branży social media w Polsce. Zwraca on uwagę, że nowe technologie, które mają służyć mieszkańcom, powinny przede wszystkim być pożyteczne oraz intuicyjne – łatwe w obsłudze dla każdego użytkownika. -Czekam na projekty, które nie będą przerostem formy nad treścią, czymś nierealnym do zrealizowania. Taki pomysł np. aplikacji ma dobrze działać i ułatwić mi życie. Sam chcę z takich rozwiązań korzystać, bo miasta rozwijają się w tempie astronomicznym, a innowacyjne rozwiązania często pozwalają mi żyć efektywniej – wyjaśnia.
  • Filip Springer – reporter, fotograf, autor publikacji o architekturze miast, odpowiedzialny za obszar Nowa miejska przestrzeń, zaznacza, że powstałe miejsca muszą być dobrze przemyślane: innowacyjne, estetyczne,  ale także atrakcyjne pod względem swojego przeznaczenia. –Projekty upiększające miasta nie zawsze potrafią łączyć mieszkańców, dlatego będę zwracał uwagę na cel i rolę pomysłu; jak zapewni on sobie zainteresowanie społeczności i odpowie na jej potrzeby. Przestrzeń publiczna w polskich miastach się kurczy, dlatego liczę na to, że takie działania pozwolą wyznaczyć nowy trend w kreowaniu nowych wspólnych przestrzeni – zdradza swoje kryteria oceny juror.


Regulamin programu znajduje się na stronie www.lechstarter.pl


Kategoria ogólna:Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Społeczna odpowiedzialność biznesu



TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM