Kampanie Społeczne

Podziel się

07.12.2010

Prawdziwe koszty hazardu


POWIĘKSZ
POWIĘKSZ
POWIĘKSZ
POWIĘKSZ

Tracąc kontrolę nad sobą, zapominali o przyjęciach urodzinowych, koncertach, umówionych wizytach i innych zobowiązaniach wobec rodziny i przyjaciół. Historie mężczyzn uzależnionych od hazardu, którzy przez swój nałóg utracili w życiu coś istotnego - pieniądze i ważne wydarzenia z życia swoich bliskich - można prześledzić na specjalnej stronie „Problem gambling” zrealizowanej przez PA Department of Health w stanie Pennsylwania, w USA.

W ramach kampanii powstały również dwa spoty reklamowe, w których uzależnieni mężczyźni mówią o swoim problemie, plakaty, spoty radiowe, a nawet specjalne paragony wydawane przez bankomaty znajdujące się w pobliżu kasyn.

Autorzy kampanii przypominają, że hazard przestaje być rozrywką, kiedy zaczyna niszczyć jakąkolwiek istotną sferę w życiu człowieka. Celem kampanii jest również zwrócenie uwagi na rozmiary problemu nałogowego hazardu. Według danych dostarczonych przez autorów kampanii, obywatele USA spędzają na hazardzie więcej czasu niż na wszystkich innych rozrywkach razem wziętych. 15 milionów Amerykanów korzysta z różnego rodzaju form hazardu. Roczny przychód z ryzykowania to 70 - 100 bilionów dolarów czyli więcej niż zarabia cały amerykański przemysł rozrywkowy (włączając w to muzykę i film). Koszty społeczne nałogu są równie wysokie. Hazardziści rozwodzą się dwa razy częściej niż reszta społeczeństwa; ich dzieci są bardziej narażone na uzależnienie od różnych używek. Około 76% graczy ma zaburzenia depresyjne, a 1 na 5 podejmuje próby samobójcze. Około 65% posuwa się do podejmowania czynów karalnych, żeby zdobyć pieniądze na grę.

Na stronie kampanii można znaleźć wiele użytecznych informacji na temat tego, na czym polega uzależnienie od grania, w jaki sposób myśli i zachowuje się osoba uzależniona, na co się naraża. Strona zawiera także rady dla rodziny i przyjaciół osób uzależnionych oraz informacje na temat sposobów radzenia sobie z problemem i rodzajów leczenia. Wszyscy zainteresowani mogą zrobić sobie test diagnozujący ewentualne problemy z hazardem.
A. Koim



Nazwa kampaniiProblem gambling
Hasła kampaniiStop living in denial. Admit that you have a problem and get help now (Przestań żyć w zakłamaniu. Przyznaj, że masz problem i od razu zwróć się po pomoc);
Problem gamblers stand to lose a lot more than just their money. Gambling can cost them their home, their job, their family… even their freedom. If you think you or someone you love has a gambling problem, help is available. Visit paproblemgambling.com (Nałogowi hazardziści mogą stracić dużo więcej niż tylko pieniądze. Hazard często kosztuje ich utratę domu, pracy, rodziny... czasem nawet wolności. Jeśli podejrzewasz, że ktoś kogo kochasz ma problem, skorzystaj z pomocy. Odwiedź PAProblemGambling.com)
Kategoria ogólnaProfilaktyka – zdrowie i uzależnienia
Czas01.12.2010 - 20.12.2010
Kraj/krajeStany Zjednoczone
Zasięg ogólnyStan Pennsylwania
NadawcaPA Department of Health
WykonawcaNeiman Group
AdresaciOsoby uzależnione od hazardu, ich rodziny i przyjaciele
MediaReklama, internet, plakaty, radio, telewizja, wydruki z bankomatów

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2016

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM