Newsletter

Kampanie Społeczne

Podziel się

11.01.2011

Czy to na pewno dziadek z wnuczką?


POWIĘKSZ

Podstarzały mężczyzna spaceruje brzegiem morza w towarzystwie kilkunastoletniej dziewczynki.  Sposób, w jaki dotyka jej pleców, budzi wątpliwości - bynajmniej nie jest to rodzinna przechadzka dziadka z wnuczką. Dziewczynka nie jest pełnoletnia, a więc w świetle prawa mężczyzna utrzymujący z nią seksualne relacje jest przestępcą. I dzięki uwadze innych plażowiczów zostanie ukarany.

Plakat kanadyjskiej kampanii „Tourist Patrol“ („Turystyczny patrol“) opatrzono hasłem „Keep your eyes on patrol. Stay vigilant when you’re travelling and help stop sexual exploitation of children“ („Miej oczy szeroko otwarte. W czasie podróży zachowaj czujność i pomóż powstrzymać seksualne wykorzystywanie dzieci“) Reklama zachęca m.in. do zgłaszania zaobserwowanych przypadków wykorzystywania dzieci za pośrednictwem strony www.cybertip.ca.

Celem kampanii jest walka ze zjawiskiem, jakim jest turystyka seksualna wykorzystująca dzieci (ang. child sex tourism – CST). International Bureau for Children’s Rights (IBCR), organizator akcji, liczy na zaangażowanie osób podróżujących po świecie w aktywne przeciwstawienie się tego typu praktykom, coraz bardziej popularnym wśród części turystów z krajów wysoko rozwiniętych.

Szacuje się, że problem CST w największym stopniu dotyczy krajów Ameryki Południowej, a zwłaszcza Brazylii, gdzie odnotowano aż 398 placówek turystycznych, w których dochodzi do seksualnego wykorzystania dzieci i nastolatków. Zjawisko jest także powszechne w Tajlandii i niektórych państwach afrykańskich.

Misją IBCR jest monitorowanie przestrzegania zapisów Konwencji Praw Dziecka podpisanej w 1989 roku i obowiązującej w 192 krajach. Wśród innych problemów, z którymi walczy organizacja znajdują się: handel dziećmi, udział nieletnich w konfliktach zbrojnych oraz dzieci jako ofiary i świadkowie przestępstw.
K. Kondracka



Nazwa kampaniiTourist Patrol
Hasła kampaniiKeep your eyes on patrol. Stay vigilant when you’re travelling and help stop sexual exploitation of children. (Miej oczy szeroko otwarte. W czasie podróży zachowaj czujność i pomóż powstrzymać seksualne wykorzystywanie dzieci)
Kategoria ogólnaAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Walka z przemocą
Czas05.01.2011 -
Kraj/krajeKanada
NadawcaInternational Bureau for Children‘s Rights
WykonawcaBCP (Montreal)
AdresaciTuryści, osoby dorosłe
MediaPrasa, plakaty

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2014

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM