Newsletter

Kampanie Społeczne

Podziel się

26.10.2011

Niech moc będzie z plakatami


POWIĘKSZ
POWIĘKSZ

Kampania… z przypadku. Pierwszy był kot Rommel, potem pomysł na ciekawe plakaty inspirowane postaciami z „Gwiezdnych Wojen”, a na końcu odkrycie, że dzięki ich sprzedaży można pomóc chorym dzieciom.

Projekt „The Force of Typography” (Moc Typografii), za którym stoi agencja reklamowa H-57 z Mediolanu, narodził się w bibliotece jednego z jej dyrektorów, Matteo Civaschiego. W wypowiedzi udzielonej portalowi Thisisnotadvertising tak wspomina początek tej nietypowej kampanii:- Mój kot Rommel bawił się w bibliotece. W pewnym momencie zrzucił na podłogę maskę Dartha Vadera. Podniosłem ją tak, że była do góry nogami. Wtedy zacząłem dokładniej przyglądać się jej elementom. Nagle zdałem sobie sprawę, że jej spód, formą przypominający piramidę, układa się w kształt litery >>W<<.

Civaschi wpadł na pomysł, aby odtworzyć oblicze Lorda Vadera jedynie przy użyciu znaków typograficznych. Pozostali pracownicy agencji przyjęli nowe wyzwanie z wielkim entuzjazmem, dzięki czemu powstały dwie kolejne typograficzne twarze bohaterów „Gwiezdnych Wojen” – Mistrza Yody oraz Stormtroopera. Po uzyskaniu zgody ze strony wytwórni Lucasfilm, posiadającej prawa do wizerunków tych postaci, plakaty opatrzone hasłem „May the force of typography be with you” (Niech moc typografii będzie z tobą) zaczęły funkcjonować w internecie i zdobywać coraz większą popularność wśród fanów gwiezdnej sagi. Wkrótce graficy z H-57 uznali, że ich sprzedaż może pomóc najbardziej potrzebującym – chorym dzieciom. I tak, w październiku ubiegłego roku ruszyła kampania, której hasłem było „Use your force to help children” (Użyj swej mocy, by pomóc dzieciom).

Na eBayu wystawiono po 300 kopii każdego plakatu. Całkowity dochód ze sprzedaży przekazano fundacji Make a Wish z Mediolanu, która pomaga dzieciom w wieku 3-17 lat, cierpiącym na przewlekłe choroby. Kampanię zwieńczyła uroczysta gala, która odbyła się 24 listopada w stolicy Lombardii. Specjalnie na tę okazję przygotowano limitowaną edycję typograficznych plakatów (po 11 kopii każdego rodzaju), które również wystawiono na licytację.

W kwietniu br. ukazał się krótki film relacjonujący historię kampanii.
Jacek Czerwiński



Nazwa kampaniiThe Force of Typography
Hasła kampaniiUse your force to help children (Użyj swej mocy, by pomóc dzieciom)
Kategoria ogólnaPomoc społeczna, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Czas21.10.2011 - 24.11.2011
Kraj/krajeWłochy
NadawcaH-57 Creative Station, Make a Wish
WykonawcaH-57 Creative Station (Milan)
AdresaciWielbiciele „Gwiezdnych wojen” oraz typografii, osoby chcące pomagać dzieciom
MediaPlakaty

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2014

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM