Kampanie Społeczne

Podziel się

07.02.2012

Dwa euro wprawia w ruch


Dzięki monecie o nominale 2 euro karetka pogotowia może ruszyć z miejsca, działać mogą też szkoły, elektrownie w Liberii, farmy w Argentynie. Magiczny mechanizm zaprezentowano darczyńcom w postaci uroczo zilustrowanej trójwymiarowej wycinanki wprawianej w ruch poprzez monetę.

Poszczególne elementy wycinanki wykonały własnoręcznie dzieci znajdujące się pod opieką Misereor, niemieckiej organizacji biskupów katolickich, która prowadzi działania charytatywne w Afryce, Ameryce Południowej i Azji.

Instalacja „The Power Of A Coin” (Potęga monety) jest urządzeniem łączącym cechy billboardu i interaktywnego automatu służącego do zbiórki pieniędzy. Odbiorca wrzuca 2 euro bezpośrednio do maszyny, co ożywia przedstawienia różnych akcji organizowanych przez MISEREOR. Wbudowana kamera robi zdjęcie darczyńcy, które może być potem zamieszczone na Facebooku.

Problemem, który ma rozwiązać kampania jest pozyskanie stałego finansowania dla planowanych działań pomocowych. Celem kreacji jest przekonanie jak najszerszej grupy ludzi, że nawet bardzo mała darowizna ma sens, bo pozwala w konkretny sposób zmienić świat na lepsze, co w namacalny sposób przedstawia kreacja.

Zasady działania automatu są grą na temat hasła kampanii „Mit 2 € Viel Bewegen” (Wprawić w ruch wiele rzeczy za sprawą dwóch euro).

Pierwsza instalacja stanęła w lutym br. na lotnisku w Hamburgu. W ciągu miesiąca zebrano dzięki niej 2000 Euro. Obecnie przygotowywane są kolejne lokalizacje.
Aleksandra Janowska



Nazwa kampaniiThe Power Of A Coin
Hasła kampaniiMit 2 € Viel Bewegen (Wprawić w ruch wiele rzeczy za sprawą dwóch euro)
Kategoria ogólnaPomoc rozwojowa
Czas01.02.2012 - 10.07.2012
Kraj/krajeNiemcy
NadawcaMISEREOR
WykonawcaKoelle Rebbe (Hamburg)
AdresaciObywatele Niemiec, którzy mogą wesprzeć inicjatywy charytatywne
MediaAmbient

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2014

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM