Kampanie Społeczne

Podziel się

31.08.2012

Zdjęcia dzieci mogą trafić do agencji towarzyskich


POWIĘKSZ
POWIĘKSZ
POWIĘKSZ

Zdjęcia swoich dzieci umieszczane przez rodziców w internecie mogą posłużyć agencjom towarzyskim do reklamowania swoich usług. Przed nierozważnym publikowaniem fotografii w sieci przestrzega Fundacja Dzieci Niczyje w kampanii „Pomyśl zanim wrzucisz”.

Na przełomie sierpnia i września trzy tysiące ulotek z typowymi zdjęciami dzieci, jakie można znaleźć w internecie, znajdzie się za wycieraczkami samochodów w centrum Warszawy. Część z nich będzie sąsiadowało z ulotkami agencji towarzyskich. Organizatorzy akcji liczą na to, że ten szokujący kontekst skłoni rodziców do refleksji.

Każdego dnia miliony ludzi na całym świecie umieszczają zdjęcia swoich dzieci w internecie, w szczególności na portalach społecznościowych. Robią to, bo je kochają, chcą się nimi pochwalić i podzielić z innymi pięknymi momentami. Nikt nie zastanawia się nad dalszym losem zdjęć. Każdemu wydaje się, że udostępnia je tylko znajomym. Tymczasem każdy z nich ma kilkaset innych osób wśród swoich kontaktów. Zdjęcie z internetu może ściągnąć każdy i w ten sposób zaczyna ono żyć własnym życiem. W efekcie wizerunek dziecka może trafić w ręce niepowołanych osób. Ponadto,  każde zdjęcie po wielu latach może zostać odnalezione w internecie przez złośliwych kolegów  - i to w najmniej odpowiednim momencie.

Autorami akcji są Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje i zespół w składzie Paweł Merecz, Agnieszka Mazur, Marika Kierzkowska oraz Dagmara Witek-Kuśmider i Sławomir Figura z agencji Publicis.

 



Nazwa kampaniiPomyśl zanim wrzucisz
Kategoria ogólnaObronność i bezpieczeństwo
Czas31.08.2012 -
Kraj/krajePolska
NadawcaFundacja Dzieci Niczyje
WykonawcaPublicis
AdresaciRodzice, opiekunowie
MediaUlotki

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2016

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM