Kampanie Społeczne

Podziel się

01.02.2017

Walka z dezinformacją


Wspominając jedną z największych zbrodni w dziejach ludzkości, nie sposób nie wspomnieć o obozach zagłady. Poruszanie problematyki Holokaustu nie może jednak odbywać się poprzez kontestowanie podstawowych faktów, a fakty są następujące: Polska podczas II Wojny Światowej znajdowała się pod okupacją niemiecką. Na jej terenie powstało kilka obozów koncentracyjnych, lecz odpowiedzialność za nie ponoszą okupanci, czyli Niemcy. Pojawiające się zatem od czasu do czasu w przestrzeni publicznej sformułowania, takie jak „polskie obozy śmierci” czy „polskie obozy koncentracyjne” są nie tylko krzywdzące, ale są po prostu nieprawdziwe, sprzeczne z prawdą historyczną. Co roku polskie placówki dyplomatyczne muszą podejmować liczne interwencje, ponieważ w lokalnych środkach masowego przekazu pojawiają się przekłamania.

W ramach walki z tą dezinformacją, Ambasada RP w Waszyngtonie opublikowała na swoim kanale na You Tube specjalny film edukacyjny zatytułowany „Words Matter” („Słowa mają znaczenie”). Jak przekonują twórcy kampanii, chodzi im jedynie o „rzetelność i zachowanie prawdy historycznej”. Po obejrzeniu tego filmu widz nie powinien mieć wątpliwości, że prawidłowa, zatwierdzona przez UNESCO, nazwa obozu Auschwitz to „Niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady”.

Iga Lewandowska



Nazwa kampaniiWords Matter - German Nazi Camps
Czas23.01.2017 -
Zasięg ogólnycały świat
NadawcaAmbasada RP w Waszyngtonie

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM