Kampanie Społeczne

Podziel się

03.02.2017

Zbadaj swoje cytrynki


POWIĘKSZ

O tym, że cytryna ma wiele właściwości zdrowotnych nikogo nie trzeba przekonywać. Okazało się jednak, że cytryna może mieć także wspaniały wpływ na świadomość wczesnego diagnozowania raka piersi.

Kampania #KnowYourLemons (Poznaj swoje cytrynki) dotyka profilaktyki raka piersi, lecz robi to w zupełnie oryginalny sposób. Jak głosi strona internetowa kampanii, składają się na nią „4 images help save your life” (4 obrazki, które mogą uratować życie). Cztery proste i bardzo czytelne grafiki stanowią o fenomenie, popularności i użyteczności tej kampanii. Zawarte są na nich informacje o symptomach raka oraz postępowaniu w przypadku jakichkolwiek podejrzeń. Mają zachęcić do samobadania, odkrywają mało znane oblicza raka, zawierając bardzo dużo przyjaznych oku treści.

Twórcy kampanii podkreślają, że świadomie użyto dizajnerskich środków wyrazu. Mają one pomóc w przełamaniu trzech barier, które często towarzyszą rozmowom o raku piersi. Po pierwsze chodzi o tabu łączące kobiecą nagość z seksem, któremu często towarzyszy cenzura. Po drugie o przełamanie naukowego dyskursu o raku piersi. Po trzecie o oswojenie strachu przed tą chorobą. Świetnie posłużyły do tego celu cytryny :„Separate the tie between breasts = sex + cancer = death by using a more family-friendly visual substitute.” (Wyznaczyć linię dzielącą biust = sex + rak = śmierć używając przyjaźniejszego i bardziej rodzinnego wizualnego zamiennika.)

Kampania stała się niezwykle popularna, szczególnie w mediach społecznościowych. Opisywała ją nawet BBC. Za dostępną w aż 8 językach kampanię jest odpowiedzialna organizacja Worldwide Brest Cancer, która działa na rzecz wczesnego wykrywania raka piersi.



Nazwa kampanii#KnowYourLemons (Poznaj swoje cytrynki)
Hasła kampanii#KnowYourLemons (Poznaj swoje cytrynki)
Kategoria ogólnaProfilaktyka – zdrowie i uzależnienia
Czas01.11.2015 -
Zasięg ogólnyświat
NadawcaWorldwide Brest Cancer
WykonawcaCorrine Ellsworth Beaumont
AdresaciKobiety
MediaInternet

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM