Kampanie Społeczne

Podziel się

08.02.2017

Mylna klasyfikacja


Osiemdziesięciu Duńczyków zaproszonych do studia. Tworzą małe grupki, które, wydawałoby się, nie mają ze sobą nic wspólnego. To menadżerowie wysokiego szczebla oraz „jakoś dających sobie radę”, ci wzbudzających zaufanie i ci wzbudzający postrach, niedawno osiedleni przybysze, często z innych kultur i mieszkających w Danii od urodzenia, osoby żyjące na wsi i te, które nigdy nie widziały krowy. Moderator zaczyna kolejno czytać pytania: kto z was był klasowym klaunem, kto jest przybranym rodzicem, kto ma złamane serce, kto padł ofiarą przemocy, kto jest samotny. Po każdym pytaniu kilka osób z każdego kręgu opuszcza go na chwilę, by utworzyć nową, różnorodną grupę, stanąć obok ludzi, z którymi łączą ich doświadczenia życiowe.

Ten eksperyment pokazuje jak łatwo przykleja się innym etykietki, koncentrując się bardziej na tym co dzieli ludzi, zamiast na tym co ich łączy. Przeciwstawia się tym samym narracji „my kontra oni”. Akcja została zrealizowana przez agencję Nicholas Berglund dla duńskiego kanału TV2. Reklama jest bardzo popularna, zyskała wiele przychylnych opinii, wzbudzając jednocześnie kontrowersje.

Angielską wersję po raz pierwszy transmitowano 27 stycznia 2017 r. Tego dnia co roku obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu. W tym samym czasie prezydent Trump podpisał dekret ograniczający wstęp imigrantów do USA.

Katarzyna Kwiatkowska



Nazwa kampaniiAll that we share
Hasła kampaniiIt’s easy to put people in boxes. There’s us and there’s them. (Łatwo jest zaszufladkować ludzi. Jesteśmy my i oni.) So maybe there’s more that brings us togehter than we think. (Może jest więcej rzeczy, które nas łączą niż nam się wydaje.)
Czas27.01.2017 -
Kraj/krajeDania
NadawcaTV2
WykonawcaNicholas Berglund
Adresaciobywatele Danii, osoby uprzedzone do innych
Mediatelewizja, internet

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM