Kampanie Społeczne

Podziel się

21.02.2017

Kamizelka ratunkowa


Widok kamizelki ratunkowej powoduje nie lada wzruszenie u mężczyzny. Po chwili okazuje się, że to Syryjczyk przebywający w obozie dla uchodźców. Co działo się zanim musiał ją włożyć i zaczął tułać się po świecie?

Ismail Nerabani, trzydziestosześcioletni ojciec dwójki dzieci, był pasjonatem literatury francuskiej i jak wspomina: "We were very happy with our life; we lacked for nothing" (“Byliśmy bardzo zadowoleni z naszego życia, niczego nam nie brakowało”).

Wojna domowa w Syrii trwa od sześciu lat. Europejczycy często zapominają o tym, że Syryjczycy to nie tylko uchodźcy, ale osoby, które wiodły normalne życie. Każdy z nich ma własną historię. Zmuszeni do ucieczki musieli zostawić swoje domy, posady, hobby. Te historie, za pomocą rysunków, przenoszą na kamizelki ratunkowe.

Celem kampanii zainicjowanej przez szwajcarską organizację pozarządową The Voice of Thousands jest zwiększenie świadomości Europejczyków odnośnie losów uchodźców. W obozach znajdują się ludzie, którzy lubili pływać, grać w piłkę nożną, uczyli się języków obcych, oglądali filmy, uczęszczali na studia, chodzili do pracy. W wyniku wojny zostali napiętnowani określeniem bezimiennego uchodźcy.

Na stronie www.projectlifejacket.com poznajemy historie dziewięciu osób znajdujących się w obozie w Grecji. Akcja zachęca do zapoznania się z nimi oraz udzielenia pomocy finansowej.

Katarzyna Kwiatkowska



Nazwa kampaniiProject Lifejacket
Hasła kampaniiRemember who they are. Learn more about projectlifejacket.com. Explore their full stories and support us. (Pamiętaj kim oni są. Dowiedz się więcej na stronie www.projectlifejacket.com. Poznaj ich kompletne historie i wspomóż nas.)
Kategoria ogólnaPomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
Czas08.12.2016 -
Kraj/krajeSzwajcaria
NadawcaThe Voice of Thousands
WykonawcaJung von Matt
AdresaciObywatele krajów nieobjętych wojną
Mediatelewizja, internet

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM