Kampanie Społeczne

Podziel się

03.03.2017

Zła atmosfera po sąsiedzku


Kampania „Nie truj sąsiada” jest częścią projektu „Gmina z dobrą energią” realizowanego przez samorządy Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego na terenie gmin i powiatów , które tenże region obejmuje.

Cała dynamiczna i wielopoziomowa akcja ma na celu walkę o czystsze powietrze w jednym z najbardziej zanieczyszczonych pod tym względem obszarów Europy.  W kampanii , jak i w całej akcji podkreśla się wagę czynnika ludzkiego w całym tym zjawisku. Głównym źródłem smogu są ludzkie zaniedbania, niewiedza i obojętność , które przekładają się na takie zachowania, jak palenie nieodpowiednimi rzeczami w nieodpowiedni sposób.

Wyraźnie jest to zaznaczone w obu spotach. Jednakowoż twórcy próbują postawić nacisk również na drugą stronę ludzkiej aktywności. Przekonują odbiorców , że najlepszym sposobem walki ze smogiem będzie czujność i odpowiedzialność dotycząca najbliższego otoczenia oraz reagowanie, kiedy zachodzi podejrzenie , że ktoś spala śmieci. W ten sposób kampania nabiera dość osobistego wydźwięku, pokazuje, że stan powietrza zleży głównie od mieszkańców i to oni mają moc , a nawet obowiązek walki i czystsze powietrze.

Dwa bardzo trafne spoty są utrzymane w lokalnym charakterze, zrobione z bardzo przystępnym czarnym poczuciem humoru, przez co wydają się bardziej komunikatywne. Zaangażowane w nie rozpoznawalne osoby – Franciszek Pieczka oraz youtuber Rezigiusz – nadają całej akcji odpowiedniego rozgłosu, jak i ludzkiej twarzy.

 

Milena Molęda



Nazwa kampaniiNie truj sąsiada
Hasła kampaniiNie truj sąsiada
Kategoria ogólnaEkologia i środowisko
Czas01.10.2016 - 30.06.2018
Kraj/krajePolska
Nadawcasamorządy Subregionu Zachodniego Województwa
WykonawcaExa Studio
AdresaciMieszkańcy Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, Internauci
MediaInternet

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM