Kampanie Społeczne

Podziel się

17.03.2017

Pomaganie przez wysłuchanie


POWIĘKSZ

Wszystko zaczyna się od jednej osoby, która namawia do spróbowania, a potem reszta sama toczy się dalej. Zepsute relacje z bliskimi, poczucie braku zrozumienia ze strony innych, osamotnienie, a w końcu pada jedno zdanie, które zmienia bieg historii o 180 stopni. Kampania „Listen” powstała jako reakcja na raport opublikowany przez ministra zdrowia Stanów Zjednoczonych. Przedstawiał on dane wskazujące na to, iż jeden na siedmiu Amerykanów w swoim życiu będzie zmagać się z problemem nadużywania alkoholu, narkotyków, lekarstw lub innych środków. Kampania wyprodukowana przez Viacom Velocity we współpracy z Ad Council ma na celu przeciwdziałać temu oraz pomóc osobom uzależnionym. W ramach kampanii stworzono spot, gdzie w połączonych historiach, tworzących całość, zawarte zostały słowa klucze, takie jak: „spróbować” (try), „oceniać” (judge), „problem” (problem), „uświadamiać sobie” (realize), a przede wszytkim „pomoc” (help). To właśnie zdanie „Potrzebuję pomocy” zmienia całą historię, obraca jej bieg w taki sposób, że ta wypowiedziana od końca – daje nadzieję na wyjście z uzależnienia. Jednakże to, co najważniejsze to tak naprawdę to, że osoba posiadająca problem została wysłuchana – bez oceniania, po prostu została jej dana szansa na  wyleczenie. Kampania „Listen” skierowana jest przede wszystkim do osób, które zmagają się z uzależnieniem. Ma ona uświadomić o tym, jak istotne jest to, aby ich historia została wysłuchana przez kogoś innego, gdyż może to odmienić czyjeś życie, a także ich samych. Z drugiej strony, jest to także kampania skierowana do osób, których bliscy są uzależnieni. Podkreśla ona jak ze strony tych osób istotne jest wsparcie dla uzależnionego, nie ocenianie zachowania, lecz okazanie zrozumienia oraz przede wszystkim wysłuchanie go i pomoc w wyjściu z uzależnienia.

Na stronie internetowej poświęconej kampanii http://heretolisten.com/ oprócz kontaktu do organizacji zajmującej się pomocą osobom uzależnionym, umieszczono mędzy innymi również świadectwa osób, które same były uzależnione, ich bliska osoba tego doświadczyła lub pracują z osobami, które zmagają się z tym problemem.

 

Joanna Grams

 



Nazwa kampaniiListen
Hasła kampaniilisten, help
Kategoria ogólnaProfilaktyka – zdrowie i uzależnienia
Czas01.02.2017 -
Kraj/krajeStany Zjednoczone
WykonawcaViacom Velocity, Ad Council
AdresaciOsoby uzależnione od różnego rodzaju używek oraz bliscy tych osób
MediaInternet, telewizja

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM