Kampanie Społeczne

Podziel się

20.03.2017

Duże mogą więcej


POWIĘKSZ

Kiedy przerażające zdjęcia zniszczonych płuc palaczy przestają szokować można spróbować… obrócić wszystko w żart. Właśnie na tak niecodzienne podejście zdecydowali się twórcy przezabawnej animacji poklatkowej o parze małych płuc.

Twórcy kampanii „Little Lungs in a Great Big World” („Małe płuca we wspaniałym, wielkim świecie”) stworzyli 5-odcinkową serię rozbrajających historii o, jak informuje nas narrator, „a pair of lungs that smoked as a teen and never grew to normal size” („parze małych płuc, które paliły jako nastolatek i nigdy nie dorosły do właściwych rozmiarów”). W każdym z animowanych spotów małe płuca nastoletniego palacza w rozbrajająco zabawny sposób starają się dorównać prawidłowo rozwiniętym znajomym w codziennych sytuacjach, co każdorazowo kończy się to dla nich katastrofą. Ze względu na swój znacznie mniejszy rozmiar nie radzą sobie z szybką jazdą na snowboardzie, wspinaniem po linie podczas lekcji w.f., jazdą na rowerze, pływanie w basenie, a nawet zdmuchnięciem wszystkich świeczek na urodzinowym torcie. Przedstawione sytuacje nawiązuję do scen z codziennego życia typowego nastolatka, a każdy spot zakończony jest hasłem: ” The Real Cost” („Prawdziwe skutki”), które w krótki i wymowny sposób oddaje cel kampanii.

Całość została zbudowana wokół motywu, zgodnie z którym niedostateczny rozwój płuc spowodowany stosowaniem wyrobów tytoniowych w nastoletnim wieku może wyraźnie ograniczyć aktywność fizyczną w dalszym życiu. Dzięki przyjęciu przez twórców uwielbianej przez nastolatków formy nieco obrzydliwej animacji poklatkowej uniknięto ciężkiego, mentorskiego tonu charakterystycznego dla wielu kampanii antynikotynowych, a przy tym skutecznie przyciągnięto uwagę docelowej grupy odbiorców. Problem zahamowania prawidłowego rozwoju płuc u nastoletnich palaczy oraz jego wpływ na codzienne życie został podany w niezwykle przystępny sposób. Doskonale zadziała tu zasada, że niejednokrotnie komiczne, czy wręcz prześmiewcze przedstawianie poważnego problemu działa zdecydowanie mocniej.

Seria spotów o przygodach pary małych płuc została stworzona przez FCB New York dla Food & Drug Administration Center for Tobacco Products – agencji odpowiedzialnej za nadzór nad przestrzeganiem regulacji rynku wyrobów tytoniowych w celu ochrony zdrowia publicznego w USA. Stanowi ona element kampanii „The Real Cost” („Prawdziwe skutki”), której celem jest zwrócenie uwagi nastolatków na szkodliwe konsekwencje związane z paleniem wyrobów tytoniowych w zbyt młodym wieku oraz ich wpływ na codzienne życie.

 

Anna Frączyk



Nazwa kampaniiThe Real Cost
Kategoria ogólnaProfilaktyka – zdrowie i uzależnienia
Czas01.03.2017 -
Kraj/krajeStany Zjednoczone
Nadawca FDA - Food and Drug Administration
WykonawcaFCB Worldwide
AdresaciNastolatki, nastolatki regularnie sięgające po wyroby tytoniowe
MediaTelewizja, Digital

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM