Kampanie Społeczne

Podziel się

24.03.2017

Gdy nowe życie to wyrok śmierci


POWIĘKSZ

Macierzyństwo i poród zawsze są wielkim wyzwaniem. Jednak niektóre kobiety nie będą miały szansy mu sprostać i to z bardzo niesprawiedliwych przyczyn.

Spot  „Push” (Przyj) powstał z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Kobiet. Jest częścią programu „Merck for Mothers” (Merck dla Matek) , który trwa już od 10 lat i prowadzony jest przez amerykańską firmę farmaceutyczną Merck, wszędzie poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą znaną jako MSD.  Korporacja to od wielu lat prowadzi programy pomocowe w krajach rozwijających się na rzecz zmniejszenia śmiertelności matek przy porodach i działa w 30 krajach.

W całej akcji „Merck for Mothers” chodzi o zwrócenie uwagi na przerażająco dużą umieralność rodzących kobiet w krajach rozwijających się. Setki dziewczyn dziennie traci życie na skutek powikłań bądź chorób, które są najzupełniej uleczalne.

W niezwykle wzruszającym i pięknie zrobionym spocie odbiorca towarzyszy 3 kobietom mieszkającym  w zupełnie różnych zakątkach globu. Zagląda w ich codzienne życie od chwili, w której dowiadują się, że są w ciąży, do jak się okazuje, nie zawsze szczęśliwego rozwiązania. Choć życie bohaterek różni się niemal skrajnie, to pewne rzeczy w ich stanie są uniwersalne. Radość, oczekiwanie, dbanie o siebie w miarę możliwości, jakie daje ich codzienność,  obawy. Niestety nie każda z nich ma dostęp do odpowiedniej opieki i wiedzy medycznej ,  co często jest tragiczne w skutkach. Położenie nacisku na ogólnoludzki charakter zmian w życiu kobiety, jakie niesie ze sobą ciąża jest siłą tej kampanii. Podkreśla bowiem ogromną niesprawiedliwość, na której skutek spora część z nich nie doczeka pierwszych chwil swojego dziecka.

Słowo „Push” jest tu nie tylko podpowiedzią dla rodzącej kobiety. Twórcy wzywają do zaangażowania mówiąc „(…)let’s push until all maternal mortality is the thing of the past.” (Walczmy, dopóki śmiertelność matek nie stanie się przeszłością.), apelują o aktywność sektora prywatnego oraz o rozpowszechnianie kampanii i w mediach społecznościowych.

 

Milena Molęda



Nazwa kampanii„Push”
Czas08.03.2017 -
Kraj/krajeKanada,Stany Zjednoczone
NadawcaMerck for Mothers
WykonawcaMatter Unlimited
Adresacimedia, sektor prywatny
Mediainternet

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM