Kampanie Społeczne

Podziel się

29.03.2017

Coś “specjalnego”


POWIĘKSZ

Jajko dinozaura na obiad, zakupy robione w rycerskiej zbroi, a wieczorem w ramach relaksu masaż wykonywany przez kota - czy tak wygląda codzienność lub potrzeby osób z zespołem Downa? Włoska organizacja działająca na rzecz osób z zespołem Downa zainicjowała kampanię “Not special needs” (Nie specjalne potrzeby). Wśród osób występujących w spocie kampanii znaleźli się m.in. Lauren Potter - amerykańska aktorka z zespołem Downa, znana głównie z serialu “Glee”, Sam Suchmann i Mattie Zufelt, dwójka znajomych, którzy zagrali w filmie o masakrze zombie, Jared Kozak czy Ranjani Reyes. W wideo wystąpił także John McGinley - aktor, którego syn ma zespół Downa.

W nagraniu Lauren Potter odpowiada na artykuł przeczytany w internecie, mówiący o tym jakoby osoby zespołem Downa miały “specjalne potrzeby”. Kobieta zastanawia się co miałoby być owymi potrzebami i wymienia wśród nich spożywanie jajka dinozaura, robienie codziennych zakupów w zbroi rycerza, zażywanie masażu wykonywanego przez kota oraz bycie budzonym przez znaną osobę. W spocie zostały przedstawione właśnie te absurdalne potrzeby, co uwydatniło główne przesłanie - że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak każdy inny człowiek i pragną mieć rodzinę, przyjaciół, dobre wykształcenie, pracę, spełniać się na różnych płaszczyznach. To właśnie także przekazuje hasło kampanii - #NotSpecialNeed. Just human needs” (Nie specjalne potrzeby. Tylko ludzkie potrzeby).

Spot jest krótki, lecz zabawny i przyciąga uwagę. Świetnie ukazuje problem traktowania osób z zespołem Downa w sposób różny od innych. Osoby te muszą się mierzyć z przekonaniem, że mają jakieś specjalne, niecodzienne potrzeby, gdy tak naprawdę potrzebują tego samego, co osoby pełnosprawne. Realizacja pozwala spojrzeć na termin “specjalne potrzeby” z innej perspektywy oraz zweryfikować widzowi jego dotychczasowe postrzeganie tej kwestii. Twórcy pragną zaprzeczyć stereotypowi, według którego osoby z zespołem Downa nie stoją na równi z osobami pełnosprawnymi, lecz mają jakieś specjalne wymagania bądź potrzeby i postrzegane są przez pryzmat niepełnosprawności. Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową http://www.notspecialneeds.com/, gdzie można o niej więcej przeczytać, natomiast w mediach społecznościowych z kampanią związany jest hashtag #notspecialneeds.

 

Joanna Grams



Nazwa kampanii#NotSpecialNeeds
Hasła kampanii#NotSpecialNeeds Just human needs (Nie specjalne potrzeby. Tylko
ludzkie potrzeby)
Kategoria ogólnaWalka z wykluczeniem społecznym
Czas21.03.2017 -
Kraj/krajeWłochy
NadawcaCoorDown
WykonawcaPublicis New York
AdresaciOsoby z uprzedzeniami na temat osób z zespołem Downa, myślący stereotypowo
MediaInternet

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM