Kampanie Społeczne

Podziel się

31.03.2017

Nieoczekiwana zamiana miejsc


POWIĘKSZ

Twórcy kampanii bardzo wiernie wcielili w życie zasadę, wedle której żeby wczuć się w czyjąś sytuację, trzeba samemu stanąć w obliczu podobnego problemu.

Kontrowersyjna kampania #NoEsDeHombres ma pokazać zdecydowany sprzeciw władz miasta Medyku we współpracy z tamtejszą agendą Organizacji Narodów Zjednoczonych dla molestowania kobiet, w szczególności w środkach transportu publicznego.

Na kampanię składają się 2 spoty relacjonujące eksperymenty społeczne, w których mężczyźni, aktorzy ( nieświadomi , co się ma wydarzyć) konfrontowani są w dość brutalny sposób w przejawami molestowania seksualnego, które są codziennością większości kobiet na świecie, a prawdziwą plagą w Meksyku.

Kampania ta ma nie tylko podnosić świadomość mężczyzn w zakresie tego rodzaju przemocy lecz również uświadomić im, w jakich realiach funkcjonują na co dzień kobiety, pozwala im na chwilę wejść w kobiecą skórę .Na bardzo nieprzyjemną chwilę. Dużą wartością akcji jest sprzeciw wobec obwiniania kobiet o prowokowanie takich sytuacji bądź twierdzenia, iż są one przyzwyczajone bądź stworzone to tego, by je tolerować czy nawet lubić. Twórcy wyraźnie stawiają sobie za cel pokazanie, że absolutnie nikt nie powinien się znaleźć w takich okolicznościach, czy wręcz być zmuszonym do ich tolerowania na co dzień. 

To właśnie ta akcja i jej filmowy zapis wywołały burzę, nie tylko w „rodzimym” mieście.  Napisały o niej min. BBC, The Guardian czy Independent oraz szeregi poruszonych bądź zbulwersowanych internautów. Ci ostatni wysunęli oskarżenia min. o nadmierną generalizację czy molestowanie mężczyzn.

Bez wątpienia autorzy celowo zastosowali terapię szokową, lecz być może należałoby zadać pytanie jak inaczej można działać w miejscu, gdzie od lat walczy się bezskutecznie o poprawę bezpieczeństwa podróżujących kobiet. W miejscu, które ma w tym kontekście szczególne złą  sławę, a gdzie zawiodły nawet osobne wagony czy autobusy przeznaczone tylko dla kobiet. Wydaje się, że ukierunkowanie działań na mężczyzn i próba wpłynięcia na ich świadomość jest jedyną drogą.

  

Milena Molęda



Nazwa kampanii#NoEsDeHombres
Kategoria ogólnaRównouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą
Czas01.03.2017 -
Kraj/krajeMeksyk
NadawcaONU Mujeres, Gobierno de la Ciudad de México
AdresaciMieszkańcy miasta Meksyk, mężczyźni
MediaInternet, Outdoor

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM