Kampanie Społeczne

Podziel się

07.04.2017

Na pierwszy rzut oka


POWIĘKSZ

Zespół zawodowych HR-owców poproszono o przeprowadzenie badania. Podzielono ich na dwie grupy, które miały opisywać co widzą na wskazanych zdjęciach. Pierwsza z nich otrzymała fotografie białych ludzi, druga czarnoskórych. Osoby ubrane podobnie lub sfotografowane podczas wykonywania tych samych czynności zostały dla porównania sklasyfikowane jako: spóźniony/złodziej, projektantka mody/ekspedientka, przełożony/ochroniarz, grafficiarz/wandal, menadżer banku/szofer. Wyraźnie widać, że kolor skóry wpływał na wypowiedzi badanych. Białym przypisywano wyższą pozycję społeczną, natomiast czarnych określano jako ich podwładnych.

Kampania zrealizowana przez brazylijską agencję Master Comunicacao dla Government of Paraná State zwraca uwagę na dyskryminację z powodu koloru skóry w miejscach pracy. Według przytoczonych danych 82,6% czarnoskórych uważa, że ma to wpływ na ich pracę. Zarabiają 37% mniej od białych. Tylko 18% zajmuje stanowiska kierownicze. Stanowią 60,6% bezrobotnych.

 

Katarzyna Kwiatkowska



Nazwa kampaniiThe image test
Hasła kampaniiThis is institutional racism and it has serious consequences. (To jest rasizm instytucjonalny i ma poważne konsekwencje.) Enough pretending it’s normal. Racism is a crime. (Dość udawania, że to normalne. Rasizm jest przestępstwem.)
Czas07.03.2017 -
NadawcaGovernment of Paraná State
WykonawcaMaster Comunicacao
Adresacipracodawcy, którzy dyskryminują czarnoskórych pracowników
Mediatelewizja, internet

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM