Kampanie Społeczne

Podziel się

12.04.2017

Oko podbite z automatu


POWIĘKSZ

Z foto-budki wypada komplet czterech czarno-białych zdjęć. Jednak jedno z nich zdecydowanie różni się od pozostałych.

Najnowsze systemy rozpoznawania twarzy osiągają rezultaty przekraczające 97% zgodności podczas testów polegających na rozpoznawaniu twarzy człowieka. Dzięki zastosowanym algorytmom bez najmniejszego problemu potrafią rozpoznać nie tylko płeć, ale również tożsamość osoby przedstawionej na zdjęciu. Agencja DDB Berlin przy współpracy z Polyxo Studios wykorzystały możliwości zaawansowanej technologii w kampanii "Bruise Automat" ("Automat do siniaków"), aby zwrócić uwagę problem dotykający niemal 25% niemieckich kobiet. Stworzona na potrzeby kampanii foto-budka potrafi samodzielnie określić płeć fotografujących się osób. Wykrywając kobiecą twarz automat dokonuje zmiany jednej z czterech fotografii nakładając na postać portretowanej kobiety ślady pobicia. W ten sposób jedno ze zdjęć dokładnie wizualizuje dane statystyczne dotyczące przemocy domowej wobec kobiet w Niemczech, a które same w sobie są zbyt abstrakcyjne i już dawno przestały robić na kimkolwiek wrażenie. W całkowicie odmienny sposób odebrana zostaje zamiana dokonana w jednym z kompletu czterech zdjęć wydrukowanych przez automat. Jest ona na tyle wyraźna i odczuwalna, że trudno jej nie zauważyć lub zignorować. W tym kontekście dołączona do fotografii ulotka informacyjna zyskuje zupełnie nowy wymiar, a zawarte w niej dane statystyczne przestają być trudnymi do wyobrażenia liczbami. Nie bez znaczenia pozostaje także widok własnej twarzy pokrytej licznymi sińcami i zadrapaniami.

Kampania „Bruise Automat” została przygotowana na zlecenie Terre Des Femmes – organizacji non-profit należącej do sieci organizacji pozarządowych, ruchów oraz inicjatyw społecznych dążących do poprawy sytuacji kobiet na świecie. W swoich działaniach organizacja skupia się m.in. na działaniach mających na celu eliminację praktyk w postaci przymuszania do prostytucji, aranżowanych małżeństw, czy okaleczania narządów płciowych dziewcząt.  

Kampania „Bruise Automat” została przygotowana na zlecenie Terre Des Femmes – organizacji non-profit należącej do sieci organizacji pozarządowych, ruchów oraz inicjatyw społecznych dążących do poprawy sytuacji kobiet na świecie. W swoich działaniach organizacja skupia się m.in. na działaniach mających na celu eliminację praktyk w postaci przymuszania do prostytucji, aranżowanych małżeństw, czy okaleczania narządów płciowych dziewcząt.

Anna Frączyk



Nazwa kampaniiBruise Automat
Kategoria ogólnaWalka z przemocą
Czas01.03.2017 -
Kraj/krajeNiemcy
NadawcaTerre Des Femmes
WykonawcaDDB Berlin (współpraca z Polyxo Studios)
Adresaciogół społeczeństwa

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM