Kampanie Społeczne

Podziel się

05.12.2008

Zagadkowe zaproszenie do armii


POWIĘKSZ

Utrzymane w konwencji przypominającej horror, krótkie spoty w kolorystyce sepii sprawdzają spostrzegawczość, umiejętność szybkiego zapamiętywania i wrażliwość na detale. To kolejna* kampania szwedzkiej armii, mająca na celu rekrutację ochotników do służb wojskowych. Cztery różne spoty telewizyjne są swego rodzaju grą z telewidzem.

Kreacja miała na celu wzbudzić zainteresowanie potencjalnych kandydatów do armii i skierować do nich przesłanie, że nie każdy nadaję się do służby, ale osoby o odpowiednich predyspozycjach ("Do You Have What it Takes?"), które rozszyfrowały bez trudu zagadki filmowe, mają szansę na karierę w wojsku.

Narzędzia kampanii takie jak mailing, outdoor (autobusy, metro), ulotki, plakaty, spoty telewizyjne, gra on-line, miały pokazać, jakie zdolności trzeba mieć, aby założyć aplikację do Akademii Oficerskiej. Oczekiwanym efektem kampanii było zdobycie 900 zgłoszeń od potencjalnych kandydatów, a 10% z nich miało pochodzić od kobiet. Odzew znacznie przekroczył oczekiwania: ponad 180.000 osób odwiedziło stronę kampanii podczas jej czterotygodniowego trwania i liczba to ciągle rośnie mimo 6 miesięcy od jej zakończenia. W sumie wysłano 1150 poprawnych aplikacji, w tym 20 % pochodziło od kobiet. Rezultat kampanii przekroczył o 30% zamierzony cel.

W ramach kampanii powstał test internetowy, który przenosi uczestnika w realia egzaminu na oficera - efekty dźwiękowe pozwalają poczuć na sobie oddech prowadzącego. Test jest zainspirowany prawdziwymi egzaminami rekrutacyjnymi w armii, ale nie jest ich kopią.

Kreacja jest zgodna z założeniami szwedzkiej armii, kreującej się na elitarną jednostkę, która nie jest dostępna dla wszystkich.
M. Jeziorowska

* - Jedną z wcześniejszych kampanii można obejrzeć tutaj - drugi spot od dołu.



Hasła kampaniiDo You Have What it takes? (Czy masz to, czego oczekujemy?)
Kategoria ogólnaObronność i bezpieczeństwo
Czas01.12.2008 - 31.12.2008
Kraj/krajeSzwecja
NadawcaWojsko szwedzkie
WykonawcaDDB Stockholm
AdresaciKobiety i mężczyźni w wieku 19-30 lat, bez wcześniejszego doświadczenia w służbie w wojsku
MediaInternet, telewizja, ulotki, plakaty

Te artykuły mogą Cię zainteresować:

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM