Kampanie Społeczne

Kampanie społeczne, kraj: Norwegia

30-latek prosi o rękę nastolatki
How old is old enough?, 01.12.2016, komentarzy: 0
Znam Pana córkę z klubu młodzieżowego, spotykamy się, zależy mi na niej, myślę, że powinniśmy się pobrać - takim wyznaniem zaskakiwał 30-letni mężczyzna ojców 12-13-letnich dziewczynek. Ojcowie najpierw nie wierzyli własnym uszom, gdy sytuacja stawała się napięta, wyjaśniał swój prawdziwy cel. Wiedziały
Norweska kampania dla Polaków
The truck driver’s mother, 22.11.2016, komentarzy: 0
Kobieta z dumą przedstawia mężczyznę siedzącego obok niej jako swojego pierworodnego syna. Zaraz potem otrzymuje propozycję, aby pojechać z nim do Norwegii. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że to podróż tirem.  „Każdego dnia ponad 3 tysiące tirów przekracza granice Norwegii” – mówi mężczyzna.
25 metrów kwadratowych prosto z wojny
25m2 Syria, 08.11.2016, komentarzy: 0
Wśród znanych klientom sklepu IKEA aranżacji pomieszczeń, prezentujących możliwości wykorzystania produktów sklepu, znalazła się jedna, która wyjątkowo tam nie pasowała. Market sieci w Slependen w Norwegii pokazał klientom, jak wygląda typowy pokój w domu, w którym mieszka rodzina w ogarniętej
„Tato, będą mnie nazywać dzi*ką...”
Dear Dad, 14.12.2015, komentarzy: 0
Dziewczynka, która dopiero ma się urodzić, mówi ojcu o tym, co ją spotka. W szkole koledzy będą nazywać ją "dziw*ą", kilka lat później na imprezie będą dotykać ją bez jej zgody, zostanie zgwałcona przez znajomego, jej narzeczony uderzy ją i będzie próbował zabić. "Drogi tato, urodzę się jako dziewczynka.
Żeby nikogo nie zabrakło
Donate for life, 02.07.2015, komentarzy: 0
Elegancko zastawiony stół, wystrojeni goście z młodą parą na czele i wzruszająca przemowa matki. Od początku nie ma wątpliwości co do przedstawionych okoliczności. Jednak dopiero wraz z oddaleniem się kamery wychodzi na jaw faktyczny dramat i forma przemowy, nagranej w niedalekiej przeszłości, jeszcze
Tak wpływają do portu mistrzowie
How to dock like a boss, 24.06.2015, komentarzy: 0
Profesjonalnie, ale zupełnie na luzie, bez większego wysiłku i efektownie - tak właśnie, niewielką łódką, wpływa do portu wąsaty mężczyzna w okularach. Grupa pasażerów innej łodzi wyraźnie ma problem z tą czynnością, tak jak i z samym zachowaniem równowagi.  Wpływanie do portu to sztuka,
Siedemnaście lat bez tlenu
Save the children, 10.06.2015, komentarzy: 0
Dwoje dzieci znajduje się pod wodą i z coraz większym trudem wstrzymuje oddech. Po kilku sekundach wydaje się że są już u kresu swych możliwości. Jest jednak coś, co sprawia, że podobny stan może trwać nawet przez kilkanaście lat. Nawiązują do tego dwa spoty jakie zostały zrealizowane
Afryka? To taki kraj
Who wants to be a volunteer?, 12.11.2014, komentarzy: 0
Ile krajów jest w Afryce? Jeden, dwa, pięć czy pięćdziesiąt cztery? Niestety, bezpośrednie połączenie z mieszkającym tam się zawiesza, nie można zatem wykorzystać koła ratunkowego. Jeden? - z wahaniem odpowiada uczestniczka. Prowadzący jej gratuluje - właśnie wygrała program i zostaje
Dwunastoletnia Norweżka bierze ślub
Theas Bryllupsblogg, 09.10.2014, komentarzy: 0
12-letnia Thea opisywała na blogu swoje przygotowania do ślubu z mężczyzną starszym od niej o 25 lat. Jej rodzina miała skorzystać na tym materialnie. Norwescy internauci zaalarmowali policję, opiekę społeczną, zaczęli tworzyć sprzeciwiające się temu petycje i omawiali temat w mediach społecznościowych.
Zmarznięty chłopiec w centrum Oslo
Hadde du gitt jakken din til Johannes?, 20.02.2014, komentarzy: 0
Mały chłopiec siedział na jednym z przystanków w stolicy Norwegii i trząsł się z zimna. Podchodzącym do niego dorosłym wyjaśniał, że kurtka została skradziona, a on sam czeka na nauczyciela. Sytuację nagrywała ukryta kamera - czekający na przystanku podchodzili do Johannesa, dopytywali co się
Pies wagi ciężkiej w samochodzie
A tonn of dog, 30.01.2014, komentarzy: 0
Widok psa, który kształtem i rozmiarem przypomina raczej ogromny dmuchany balon wypełniający niemal całą przestrzeń samochodu mógłby bawić, niestety, przerażenie widoczne w oczach czworonoga świadczy o zgoła innym przesłaniu. Prawa fizyki są w tym przypadku nieubłagane; jak informuje komunikat, który
Domowa, jednoosobowa dyskoteka
Cellar disco, 20.01.2014, komentarzy: 0
Mężczyzna w średnim wieku z pełną powagą tańczy w rytm muzyki w... swoim własnym mieszkaniu. Światła i efekty dyskotekowe zapewniają mu porozkładane, mrugające domowe lampy. Oczywistą konsekwencją takiej jednoosobowej zabawy tanecznej jest wyrzucanie zużytych żarówek i kupno nowych.
Szybcy i wściekli w kinowych fotelach
Fast and Safe, 09.12.2013, komentarzy: 0
Akcja odbyła się w jednym z norweskich kin, nieprzypadkowo w trakcie premiery filmu o szybkich samochodach i twardych mężczyznach – „The Fast and the Furious 6” ("Szybcy i Wściekli 6"). Film jest podsumowaniem norweskiej kampanii na rzecz propagowania wśród młodych kierowców
„Ci biedni, bezradni Afrykanie”
Let's save Africa! - Gone wrong, 12.11.2013, komentarzy: 0
"Smakuje jak g**no" - krzywi się mały Afrykanin Michael po spróbowaniu ciastka, którym został poczęstowany przez odwiedzającą jego kraj mieszkankę Zachodu. Pociesza ją po tym, jak rozpłakała się słuchając o śmierci jego ojca, a na widok kobiety przewracającej się pod ciężarem
Łoś w autobusie, owca w sklepie
Could have been worse, 23.05.2013, komentarzy: 0
Przy posiłku w restauracji trzeba znosić obecność żującego trawę jaka, przy codziennych zakupach defekującą owcę, a podczas podróży autobusem - olbrzymiego łosia lub kwiczącego osła.Taką oto wizję roztacza zespół kreatywny agencji Try/Apt z Oslo w kampanii zatytułowanej „Could have been worse”
Norweżka mówi „Nie!”
Nei er nei, 14.05.2013, komentarzy: 0
Kobieta próbując się wydostać z objęć mężczyzny powtarza "Nie!", ale jej głos został wyciszony i zniekształcony. Widz jednak może zmienić tę sytuację. Twórcy kampanii No means no (Nie znaczy nie) postanowili sprawdzić poczucie sprawiedliwości Norwegów i sprawić,
Policjant nie przeliterował
The Crime Scene, 23.04.2013, komentarzy: 0
Scena niczym z kabaretu lub dowcipu o nierozgarniętym policjancie. Stróż prawa spisuje dane na miejscu wypadku. Ma do wypełnienia kilka rubryk, ale pojawia się pewien problem: skomplikowana nazwa ulicy. Policjant stara się nie poddawać, próbuje przeliterować nazwę, niestety bezskutecznie. W końcu
Komedia o Amazonii i kablu od czajnika
Pull Out the Plug, 28.01.2012, komentarzy: 0
Kto wyciągnie wtyczkę z gniazdka, może wylądować w środku Amazonii. To pewne na 0,00000001% procenta. To całkiem niewiele w porównaniu z 40% szansą wywołania pożaru z powodu zwarcia, jeśli wtyczka pozostanie w kontakcie – przekonuje norweski dostawca energii elektrycznej Hagslund.   „A
Rysunki dziecka mogą dużo zdradzić
Fosterhjemskampanje, 04.12.2011, komentarzy: 0
Im dalej tym szarzej i smutniej, ale happy end jest możliwy. O dzieciństwie i dorastaniu dziewczynki opowiadają wykonywane przez nią autoportrety. Na początku są typowo dziecięce i kolorowe, stopniowo ewoluują w bardziej dojrzałe, ale szare i smutne. Kiedy bohaterka rysunkowej
Bombowa impreza z politykami
International Campaign to Abolish Nuclear Weapons, 18.11.2011, komentarzy: 0
Barack Obama, Hu Jintao i półnagi Wladimir Putin bawią się na imprezie. Jest bombowo, brzmi muzyka, są i ogromne fajerwerki. Imprezę dla najbardziej znanych przywódców zorganizował Vidar Bakkeli - norweski grafik i autor nowego spotu Międzynarodowej Kampanii Przeciwko Broni Jądrowej
Jak bezkarnie romansować w biurze?
Hire a Blind Person, 10.02.2011, komentarzy: 6
Ile to korzyści można uzyskać zatrudniając osobę niewidomą! Biurowe romanse staną się bezkarne, firma zaoszczędzi na rachunkach za prąd, pozostali pracownicy staną się bardziej wydajni. Oto argumenty, jakimi posłużono się w głośnej już kampanii kierowanej do norweskich pracodawców. Agencja
Idealnie się składa
Mr. Perfect, 06.03.2010, komentarzy: 0
Stos spłaszczonych ex-chłopaków leży w milczeniu w szafce pod zlewozmywakiem. To dopiero byłoby proste - wypłukać, złożyć, ułożyć i zamknąć. Spot norweskiej kampanii "Rinse, fold and stack him, Mr. Perfect" (Przepłucz, złóż i ułóż go na stercie; Pan Idealny), przedstawia sytuację
Trendsetterzy z metra
Fretex Surprise Catwalk, 07.02.2010, komentarzy: 0
Szansę wyjścia na wybieg i przemarszu przed widownią otrzymali niespodziewanie pasażerowie metra podczas Tygodnia Mody w Oslo. Prezentowali swoje własne ubrania, które staną się kolekcją następnego sezonu mody z second handów: “Det du har på deg nå er en del av vår neste kolleksjon!”
Łóżko z monet
Coin-shells, 09.01.2010, komentarzy: 0
Przechodnie w Oslo mogli stworzyć łóżka i dachy z monet – w ten sposób norweski oddział Armii Zbawienia pokazywał, jak wykorzystywane są datki przekazywane na jego działalność. Pomysł kampanii polegał na stworzeniu specjalnego plakatu, na którym widniała skulona sylwetka bezdomnego. Napis nad nim
Tropem papierowych samolotów
Thank You Campaign, 15.09.2009, komentarzy: 0
Niektóre kraje nakładają na swoich obywateli mały podatek dopłacany do cen biletów lotniczych. To wyjątkowa opłata, ponieważ przeznaczana jest dla najuboższych krajów, by te mogły uporać się z dziesiątkującymi ich obywateli chorobami. Środkami dysponuje międzynarodowa organizacja UNITAID, która
Motocykliści jak robaki
Bugs, 12.09.2009, komentarzy: 0
Skandynawskie poczucie humoru, przynajmniej w reklamach, jest bardzo specyficzne. Tym razem wyrażone zostało w bardzo dosłownym, ale i zabawnym, spocie reklamowym kampanii o motocyklistach przyklejonych do szyb samochodów niczym owady. Zrzeszenie Norweskich Motocyklistów, które prowadzi
Tajemnice tapety
Hidden, 10.01.2009, komentarzy: 0
Na 80 citylightach w wiatach przystankowych w Oslo pojawiły się na początku stycznia br. wzorzyste tapety. Na pierwszy rzut oka wyglądały zwyczajnie, ale po przyjrzeniu się im widać, że wzory zbudowane są ze słów i cyfr - komunikatów kampanii. Na przedmiocie kojarzonym z domem ukryto
Zawód - przewodnik
Don't Disturb the ones working, 02.12.2008, komentarzy: 2
Zabawny film Norweskiego Stowarzyszenia Osób Niewidzących i agencji Try z Oslo pokazuje co to znaczy przeszkadzać w pracy i jak uniemożliwia to realizowanie swoich obowiązków - co bywa uciążliwe, ale i szczególnie niebezpieczne, gdy te obowiązki mają ogromną wagę i służą pomocy osobom potrzebującym. Rzucanie
Test na wrażliwość
Horsels test, 23.04.2008, komentarzy: 1
Norweski Czerwony Krzyż w oryginalny sposób przygotował swoją nową akcję społeczną. Akcja została oparta na metodzie badania słuchu. Jej celem jest pozyskanie nowych wolontariuszy, pomocy finansowej dla organizacji oraz jej promocji w internecie. Na stronie internetowej wisi
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM