Kampanie Społeczne

Kampanie społeczne, kraj: Portugalia

Kolejna pierwsza randka
First date, 13.05.2016, komentarzy: 0
Prawdziwie filmowa scena – kobieta oraz mężczyzna siedzą w eleganckiej restauracji i rozmawiaja. Ona opowiada mu o tym, gdzie mieszka, o swoim psie, dzieciństwie a potem prosi go do tańca. Wszystko wygląda pięknie i szczęśliwie, ale niestety kryje się za tym dramat. Spot przygotowany
Ocenzurowane wyznanie miłości
Obscene, 14.09.2015, komentarzy: 0
A więc to koniec. Czy możesz mnie wysłuchać? Jestem... - słowa mężczyzny są przerwane przez charakterystyczny dźwięk, który zazwyczaj sugeruje niecenzuralne słowo. - Proszę zostań. Wiem, że może być ciężko... - kontynuuje. Spot wykonany dla portugalskiego festiwalu filmowego Queer Lisboa w ramach kampanii
Kto zatrudnia misia?
Child Labor, 03.07.2015, komentarzy: 0
Pluszowy miś siedzący przed maszyną do szycia, Teletubiś czyszczący buty na ulicy. Wiedza o tym, dlaczego w niektórych sklepach ubrania są tak tanie jest dość powszechna, a mimo tego ludzie wciąż je kupują – nawet za cenę wykorzystywania pracy dzieci przy ich produkcji. W przypadku nieletnich
Dźwięki noży i lin
Sounds from torture, 10.12.2014, komentarzy: 0
Wygrywanie melodii na nożach, beczkach czy napiętych linach? Czemu nie, te przedmioty odpowiednio ustawiane i dotykane mogą wydawać ciekawe dźwięki. W niektórych miejscach na świecie odgłosy wydawane za ich sprawą są jednak zupełnie inne. Klip rozpoczyna się przeraźliwym jękiem bólu
Planeta na gwarancji
The warranty sticker, 17.11.2014, komentarzy: 0
Zerwanie taśmy oznacza utratę gwarancji - mogli przeczytać kierowcy, chcący otworzyć drzwi do swojego samochodu. Gwarancji... lepszego świata. Twórcy kampanii przygotowanej dla portugalskiego oddziału WWF stworzyli naklejki przypominające taśmy ostrzegawcze o charakterystycznym żółtym kolorze w czarne
Taniec ze światłami
The Dancing Traffic Lights, 03.10.2014, komentarzy: 0
Co zrobić, by kilkadziesiąt sekund zwykle irytującego czekania zamienić w przyjemnie i zabawnie spędzony czas? Oto pomysł z Lizbony.   Możliwość synchronizacji ruchów żywego człowieka z komputerowo wygenerowaną sylwetką znalazła zastosowanie w nowej portugalskiej kampanii. Koncepcja opiera się na spostrzeżeniu,
Gorzki smak kakao
Cocoa, 05.06.2014, komentarzy: 0
Kakao zwykle kojarzy się ze słodyczą i przypomina beztroskie czasy dzieciństwa. Klienci jednego z portugalskich centrów handlowych przekonali się, że może być inaczej. 14 marca 2014 roku przypadkowi ludzie byli zapraszani przez hostessy do z pozoru zwykłego stoiska promocyjnego, aby spróbować nowej
Wybuch na boisku
Every little penny counts, 18.03.2014, komentarzy: 0
Drobne monety rzucone na ziemię spowodowały wybuch miny lądowej. Grupa małych chłopców beztrosko rozgrywa mecz piłki nożnej. Boisko, na którym grają przypomina raczej ubity na wysuszonej ziemi plac, a prowizoryczne bramki wykonane są patyków i taśmy. Piłka wyrzucona poza obszar gry niespodziewanie
Prezerwatywa jak szczepionka
Vaccine, 25.02.2014, komentarzy: 0
Prezerwatywa została przedstawiona jako strzykawka, która zawiera szczepionkę przeciwko AIDS.  Portuguese League Against AIDS (Portugalska Liga Przeciwko AIDS) zorganizowała kampanię, która ma za zadanie promować stosowanie prezerwatyw w celu zapobiegania zakażeniem HIV. Hasło:
William Wallace z pióropuszem
Pride Heart, 03.10.2013, komentarzy: 0
Średniowieczne pole bitewne. Mężczyzna, patrząc na zgromadzonych, rozpoczyna wezwanie do walki, podczas którego wszyscy obecni zmieniają się nie do poznania. Uwaga odbiorcy skupia się na kolejno dodawanych wojownikom atrybutach – mocnym makijażu, pióropuszach, maskach, kolorowych strojach.
Pies skazany za niewinność
Last meal, 05.09.2013, komentarzy: 0
Ostatni posiłek psa, po którym... może zostać uśpiony pod byle pretekstem, z braku pieniędzy na jego utrzymanie. Los psów żyjących w schronisku, na których adopcję nie ma chętnych, bywa okrutny. Pomysł tej kampanii jest prosty, ale bardzo uderzający i zapadający w pamięć. Przyrównuje psa przebywającego
Rodzina, której zniknęło mieszkanie
The family that lost everything, 07.08.2013, komentarzy: 0
W jednej chwili rodzina pozuje na tle swojego mieszkania, by za sekundę błyskawicznie je stracić. Wyświetlające się naprzemiennie obrazy mają zwrócić uwagę zabieganych przechodniów na problem wielu gospodarstw domowych. Citylighty zostały ustawione w najbardziej uczęszczanych miejscach
Setki wytatuowanych imion
Give your name to Freedom, 16.07.2013, komentarzy: 0
Biegnący mężczyzna ściąga bluzę i odsłania setki imion wytatuowanych na jego ciele. Kim są ci ludzie? To osoby, którym bohater zawdzięcza wolność i dzięki którym nie walczy już z bólem, strachem i głodem. Podpisały petycję, a to – jak mówi mężczyzna – wytworzyło między nimi więź, która będzie
Robin Hood w Portugalii
Robin Taxing Hood, 21.05.2013, komentarzy: 0
Na drzewach w portugalskich miastach pojawiły się tajemnicze, przybite strzałą plakaty, rodem ze średniowiecznej, angielskiej legendy o zakapturzonym herszcie, żyjącym wraz z kompanią w lasach Sherwood. CAIS, organizacja charytatywna zajmująca się bezdomnymi oraz ludźmi żyjącymi w ubóstwie bądź niedostatku,
Podróże kulinarne po śmietnikach
Unemployed Chef’s Kitchen, 17.01.2013, komentarzy: 0
Tym razem nie o rywalizację między kucharzami chodzi, nie o zwycięstwa, posady, nie o smaki, ani aromaty, ale o zrobienie posiłku z rzeczy znalezionych w śmietniku. Popularne telewizyjne programy dotyczące gotowania jeszcze nie miały szansy zmierzyć się z takim wyzwaniem. Spot
Wczesna ciąża to nie bajka
Fairy Tale, 06.03.2012, komentarzy: 0
Królewna Śnieżka jako młoda matka siedmiorga dzieci. Taką interpretację znanej bajki proponuje kampania „Fairy Tale“ (Bajka) zrealizowana na potrzeby portugalskiej organizacji Ajuda de Mae. Ajuda de Mae zajmuje się wspieraniem kobiet, które są matkami
Słowa czekają na uwolnienie
Freedom Dictionary, 15.02.2012, komentarzy: 0
Każdy może adopotować jedno słowo ze „słownika wolności” i tym samym zaprotestować przeciwko ograniczaniu swobody wypowiedzi, a każde hasło sygnowane jest nazwiskiem swojego „oswobodziciela” Protesty społeczne w Północnej Afryce i na Bliskim Wschodzie rozpoczęły się grubo ponad roku
Pół wieku lubienia
Like, 06.10.2011, komentarzy: 0
Błękitny kciuk uniesiony do góry od razu kojarzy się z charakterystycznym znaczkiem „Like” serwisu Facebook. Cztery różne, dostosowane do epok, kciuki osadzone na osi czasu ilustrują ewolucję lubienia przez ostatnie 500 lat. Sens kampanii dość enigmatycznie tłumaczy hasło: „We
Wprowadzanie dobrych pomysłów w życie nigdy nie było łatwe
Christopher Columbus, 11.06.2011, komentarzy: 0
Krzysztof Kolumb przekonuje Izabelę Kastylijską do sfinansowania swojej odkrywczej wyprawy w spocie promującym Iberoamerykański Festiwal Reklamowy (Festival Iberoamericano de la Publicidad). „Wprowadzanie dobrych pomysłów w życie nigdy nie było łatwe. Dlatego właśnie przyznajemy im nagrody”
Prezerwatywa w pożarze
Wear a Condom, 06.04.2011, komentarzy: 0
Imprezowicze z lizbońskich klubów nocnych, u progu seksualnej przygody, nie musieli martwić się brakiem prezerwatyw. Dyskoteki w stolicy Portugalii zaopatrzono w osobliwe pocztówki z dołączonymi kondomami. Pocztówki przypominały formą graficzną „okienka“ alarmów przeciwpożarowych. Zamiast
W łóżku z samochodem
Driving tired can kill, 10.03.2011, komentarzy: 0
Kobieta i mężczyzna leżą w swoich łóżkach pogrążeni we śnie. Oboje przykryci 'samochodową karoserią'. Lepiej spać w łóżku niż w samochodzie mówi w swojej kampanii "Driving tired can kill" („Zmęczenie jazdą może zabić”) Portugalskie Stowarzyszenie
Co tam terroryści, najgorsza jest pogoda
Soon the weather, 19.10.2010, komentarzy: 0
Piramidy zła: na ich szczycie w niedalekiej przyszłości mogą znaleźć się nie terroryści czy dyktatorzy, lecz... pogoda. „Soon the weather will be our biggest oppressor” ("Wkrótce to pogoda będzie naszym największym ciemiężcą") – ostrzega hasło kampanii, powstałej
Nieopowiedziane historie
The Grid, 06.06.2010, komentarzy: 0
Ciemnoskóry chłopiec podskakuje na betonowym pustkowiu trzymając karabin maszynowy. Starszy Hindus smutnym wzrokiem przygląda się akcji ratunkowej służb pożarniczych. Na fotografie nałożona jest siatka prostokątów, będąca odwzorowaniem gazetowej makiety. Hasłem "Que nenhuma historia fique
Co tam słychać u Radovana?
Tyrannybook, 06.04.2010, komentarzy: 0
Było do niedawna takie miejsce, gdzie spotkali się Radovan Karadzic z Aleksandrem Łukaszenką, Kim Jong-il i przewodniczący ChRL Hu Jintao, Ramzan Kadyrov oraz wielu innych dyktatorów, na rękach których jest krew opozycjonistów, więźniów politycznych, przeciwników ideologicznych i zwykłych obywateli.
Pieskie życie stu milionów ludzi
Dog’s life, 06.08.2009, komentarzy: 0
Mały piesek, żyjący niczym król i bezdomny człowiek, prowadzący „pieskie życie” są bohaterami kampanii przeprowadzonej w sierpniu przez portugalski odział Amnesty International. W krótkim spocie reklamowym ukazana jest ogromna przepaść między standardami, w jakich muszą żyć zwierzęta
Nieeeeeeeeee
Report it, 22.06.2009, komentarzy: 0
Pooomooocy! Stooooooop! Proooooszę! Niiieeeeee! krzyczą z dziurek od klucza, otworów wentylacyjnych i szpar pod drzwiami cienkie paski czarnego papieru… Kampania "Report it!" zaprojektowana przez TBWA/Lisbon na zlecenie portugalskiego oddziału Amnesty International opiera się
Wszyscy przeciwko wszystkim
Everybody is against everybody, 08.03.2009, komentarzy: 0
W marcu br. w Portugalii wyemitowano animowany spot obrazujący kompletną masakrę - permanentną walkę każdego z każdym. Bez litości i bez wytchnienia. Opublikowany w 2008 roku raport Amnesty International pokazuje, że w roku poprzednim w 81 krajach odnotowano przypadki torturowania oraz innego
Krwawe mydło
Accomplice to a crime, 06.03.2009, komentarzy: 0
Pojemniki na mydło w toaletach lizbońskich barów zostały wypełnione płynnym mydłem w kolorze czerwonym przypominającym swoją konsystencją krew. Nad pojemnikami umieszczono informację: „Jeśli nie poinformujesz o przemocy domowej staniesz się współwinny zbrodni. Zadzwoń 213 861 664 i zmyj
Słomka z dysfunkcją
Clogged straw, 06.03.2009, komentarzy: 1
W marcu portugalskie Ministerstwo Zdrowia prowadziło kampanię, której przekaz znajdował się na plastikowych słomkach. Bodźcem do prowadzenia jej były dane wskazujące, że jedną z głównych przyczyn śmierci w Portugalii są choroby wieńcowe. W kraju, w którym żyje prawie 10 milionów ludzi, co roku
Ciąża jak wyrok
Execution, 05.12.2008, komentarzy: 0
Dla wielu kobiet z biednych krajów ciąża jest wyrokiem. Pół miliona z nich, z powodu braku opieki lekarskiej, zostaje skazana na śmierć. W grudniu 2008 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych, przy pomocy portugalskiego oddziału agencji McCann Erickson, prowadziła kampanię "Execution" uświadamiającą
 strona: 1  2 »    »»
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM