Kampanie Społeczne

Kampanie społeczne, kraj: Rumunia

Lateksowy smoczek
Baby Feeder, 06.12.2016, komentarzy: 0
Dwa kolorowe plakaty zdają się przedstawiać tradycyjne akcesoria dla niemowląt. Jest jednak  jeden szczegół, który sprawia, że nie są to zwykłe produkty, jakie można spotkać na sklepowych półkach. Zarówno główka smoczka, jak i butelki nie jest bowiem zrobiona z silikonu, a z lateksu, gdyż jest to po
To jest motyl
Fluture, 30.05.2016, komentarzy: 0
Ile razy można odpowiadać na to samo pytanie? Mężczyzna zirytował się już po trzech razach, a potem przeczytał notatkę podaną mu przez jego ojca: Dzisiaj są trzecie urodziny mojego syna. Poszliśmy razem do parku, gdzie zobaczył motyla. 21 razy pytał mnie co to jest, a ja za każdym razem odpowiadałem
Zabijają śpiewaków
Save our songbirds, 01.06.2015, komentarzy: 0
Artystka operowa, która wykonuje przepiękną arię, nagle pada martwa na scenę. Zginęła od strzału. Dźwięk szokuje widza i wytrąca go z równowagi. Kobieta ginie dokładnie tak samo, jak ptaki śpiewające, na które masowo poluje się w Rumunii. Koncepcja kampanii bazuje więc na metaforze; oprócz tego jej bardzo
Wyczyścić twarz, zmienić ubranie, stać się nowym człowiekiem
Elders, Child, Homeless, 08.09.2014, komentarzy: 0
Brudne twarze, włosy w nieładzie, poniszczone ubrania. Po wyczyszczeniu twarzy białym ręcznikiem bohaterowie zdejmują wierzchnią odzież i odbiorca widzi uśmiechniętą, zadbaną kobietę, mężczyznę czy też radosnego chłopca. W tle słychać słowa narratora: "Life doesn’t rewind, but it’s up to us how
Kraksa na Google Earth
E-mail, Facebook, 29.01.2014, komentarzy: 0
Widok na ulicę z lotu ptaka, przypomina panoramę z popularnego serwisu Google Earth, który tym razem jednak nie posłużył do wskazania właściwej drogi. W kampanii zainicjowanej przez rumuńską policję krajobraz widziany z góry odnosi się do korzystania z Internetu podczas prowadzenia samochodu. W skład
Uwaga na torebkę
The purse, 16.09.2013, komentarzy: 0
Oprócz różnych fasonów i modeli ubrań, istotną rolę w kobiecym stroju odgrywają dodatki. Jeden z nich - torebka - ze względu na swoją zawartość jest szczególnie interesującym łupem dla złodziei. Kampania „The purse” („Damska torebka”) zwraca uwagę na problem przestępczości
Czerwony samochód spadł z Marsa
Innocence, 29.11.2012, komentarzy: 0
Dziecięcy wierszyk o samochodzie, który przemierza drogę na Marsa, wysoko aż do gwiazd, bez żadnych ograniczeń, kończy się słowami "Now all that's left are tiremarks" (Wszystko, co pozostało to ślady opon na ulicy). Zilustrowane dodatkowo latającymi kolorowymi pojazdami,
Prawdziwa cena biżuterii i złotych zębów
Save Rosia Montana, 20.06.2012, komentarzy: 0
Na terenie byłej kopalni złota siada kobieta. Przypomina radykalną performerkę z lat 80. Ściąga złotą biżuterię - zrywa kolczyki z uszu, a krople krwi padają na skórę. Złoto jest ceną, którą jej kraj musi zapłacić za spokój. Bohaterką spotu jest Maia Morgenstern, słynna rumuńska
Wyżebrać luksusowe auto
Behind beggars, 11.04.2012, komentarzy: 0
Miniaturowe statuetki żebrżacych osób na maskach eleganckich samochodów zastępują figurki symbolizujące luksusową markę. Billboardy z fotografiami srebrnych żebraków pojawiły się na ulicach Bukaresztu po to, by zwrócić uwagę turystów i mieszkańców Rumunii na złożony problem osób proszących
Śmierć śmierci
Dying Death, 20.10.2011, komentarzy: 0
Świetny przykład minimalizmu: czerwień, czerwień i czerwień, a na środku tonąca śmierć. Zarys jej postaci jest już nawet zbędny, ponieważ i bez niego przekaz jest od razu czytelny. Przewrotny i ironiczny w wymowie print stanowi element rumuńskiej kampanii „Dying Death“,
Od ucieczki przed staruszką do ucieczki z więzienia
Breakout Plan, 06.08.2011, komentarzy: 0
Na ulicy, na znakomitej ilustracji!, same bandziory - okradają staruszki, wdają się w bójki z równymi sobie, w końcu trafiają do więzienia. Rysunkowa historyjka krok po kroku opowiada o młodym chłopaku, którzy zaczął swoją "karierę" od ulicznych bójek, a skończył jako członek
Zabawa z cieniem
The Shadow, 30.05.2011, komentarzy: 0
Wystarczy puszka, kawałek drutu i telefon gotowy. Można połączyć się i porozmawiać z dzieckiem na drugim końcu linii. Bohater rumuńskiej kampanii "The Shadow" jest jednak sam, a jego zabawka zapada się w cień. Przedstawiciele organizacji Asociatia de Terapie Comportamentala
Nowe znajomości tuż przed śmiercią
Don't drink&drive!, 21.01.2011, komentarzy: 0
Typowy scenariusz z miejsca wypadku: zmiażdżony samochód, zakrwawiony rękaw koszuli, ranny na noszach i karetka na „na sygnale”. Nietypowy element: ratownicy medyczni, zamiast wykonywać typowe czynności ratujące ściskają rękę poszkodowanego w geście powitania. Przewrotny komentarz skierowany
Wypadek przez telefon
The fake accident, 18.10.2010, komentarzy: 0
Jasnowłosa kobieta siedząca za kierownicą auta zachęca, by do niej zadzwonić. Po wybraniu numeru odzywa się głos dziewczyny, przerwany po chwili przez pisk hamulców. Jednocześnie na filmie wyświetlanym na ścianie największego w Bukareszcie centrum handlowego (od strony miejsc parkingowych) telefonujący
Wiadomość odbiera sprawność
Text kills, 05.10.2010, komentarzy: 0
Posiadacze prawa jazdy: kobieta bez ręki i niewidomy mężczyzna prezentują się na jasnym tle wraz z ostrzeżeniem: "This is you while texting and driving" ("To Ty, kiedy piszesz wiadomości i prowadzisz"). Rumuńska kampania przeciwko używaniu telefonu podczas jazdy samochodem opiera się na
Gazem do trumny
Choose life, 07.09.2010, komentarzy: 0
Pedał w kształcie trumny jest takim jasnym komunikatem, że nawet nie potrzebuje wytłumaczenia. „The faster you go, the faster you arrive there” („Im szybciej jedziesz, tym szybciej tam docierasz”) głosi hasło kampanii przygotowanej na zlecenie rumuńskiego Wydziału Ruchu Drogowego (Romanian
Mama musi być
Imaginary Mom, 07.03.2010, komentarzy: 0
Wszystko w jednym: wróżka, mistrzyni olimpijska, gwiazda rocka, bizneswoman i primabalerina - nawet idealna mama, skupiająca w sobie atrybuty wielu różnych kobiet, jeżeli jest jedynie produktem dziecięcej wyobraźni, nie zastąpi tej prawdziwej matki z krwi i kości. Bowiem, jak głosi hasło kampanii
Test prostego siusiania
Pissing test, 06.08.2009, komentarzy: 1
Siusiać trzeba prosto. W Rumunii podjęto próbę zmniejszenia liczby pijanych kierowców poprzez nalepki w pisuarach. Kierowcy-imprezowicze w sierpniu br. mogli samodzielnie przetestować, czy są gotowi do siadania za kierownicą i przekonać się o swojej obniżonej zdolności do prowadzenia samochodu. W
Przerwa co 30 sekund
Every 30 seconds, 06.08.2009, komentarzy: 0
W rumuńskiej telewizji podczas przerw reklamowych, między kolejnymi baśniowymi filmami reklamowymi emitowano krótkie brutalne spoty. Każdego roku w Rumunii prawie 12 tysięcy kobiet staje się ofiarami przemocy domowej. To oznacza, że cierpią one średnio co 30 sekund. W sierpniu Rumuńskie Stowarzyszenie
Samobójstwo w dymie
It's called suicide because it's your choice, 17.12.2008, komentarzy: 0
W stęchłym pokoju mężczyzna w klasycznej pozycji samobójczej wisi na dymie z papierosa. Tak zaprojektowana reklama, przez agencję Mercury 360 z Bukaresztu, ma w palaczach obudzić świadomość, że paląc papierosy zabijają sami siebie. Wybór takiej śmierci jest ich intencją, a więc nałóg, w jaki popadli,
Powoli więc szybko
Climate changes slow, 20.08.2008, komentarzy: 0
Rumuński oddział WWF przygotował sugestywny film w ramach szerzenia świadomości o zagrożeniu zmianami klimatycznymi. Przesłanie filmu „Klimat zmienia się powoli. Musimy działać szybko” zostało zilustrowane poprzez spowolniony ruch pocisku i idącego mężczyznę, który wyprzedza
Rosyjska ruletka z przyrodą
The Sink, 07.03.2007, komentarzy: 0
Odpływ zlewu wygląda jak magazynek pistoletu z miejscem na sześć naboi - jeden już wystrzelił, miejsce jest puste. Pod odpływem widnieje hasło: "Many of the things you throw into your sink end up killing nature" ("Wiele z rzeczy, które wyrzucasz do zlewu, zabija naturę") Tak wiosną
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM