Kampanie Społeczne

Kampanie społeczne, kraj: Belgia

Urodziny bez tortu i światła
Birthday Party, 20.12.2016, komentarzy: 0
Czy urodzinowy tort warto zastąpić kawałkiem mięsa? A może solenizant powinien świętować po ciemku? Nie są to jednak życzenia żadnego jubilata, ale dylematy, przed którymi stoi jedna na dziesięć belgijskich rodzin. Spot zrealizowany przez agencję reklamową Publicis przedstawia przyjęcie urodzinowe,
Wieczna młodość, ciągła rozpacz
Forever Young, 07.03.2016, komentarzy: 0
Codzienna sytuacja – kobieta wraz ze swoim synem wsiada do samochodu, zapinają pasy i ruszają w drogę. W pewnym momencie dzwoni telefon, a po rozmowie kobieta wybucha płaczem. Czas mija, kobieta się starzeje, na jej twarzy pojawiają się zmarszczki, a jej syn jest cały czas tym samym, kilkuletnim
Belgijskie nazwiska dla tygrysów
Families on the Verge of Extinction, 03.06.2015, komentarzy: 0
Mieszkańcy Belgii dzięki noszonym nazwiskom zrozumieli, jak pomóc wymierającemu gatunkowi tygrysów. Kampania stworzona przez Famous Brussels z Belgi w imieniu belgijskiego World Wide Fund for Nature (WWF) postanowiła wyjść z niebanalnym pomysłem na to, jak zmobilizować swoich rodaków do donacji na rzecz
Porady doktora Google
Don't google it, 13.11.2014, komentarzy: 0
Problemy z palcem? Może zzielenieć, a nawet odpaść... na tej samej stronie piszą też coś o wypadaniu włosów i nagłych krwotokach z nosa. Zaś na drgającą powiekę doradzają samodzielnie zrobiony zastrzyk w oko. Internet stał się narzędziem, które z powodzeniem zastąpiło wiele tradycyjnych sposobów na
Historie przed filmami od 12 lat
Hijack, 21.10.2014, komentarzy: 0
Tuż po informacji, że dany film jest odpowiedni dla widzów od 12. roku życia, oglądającym telewizję ukazywała się dziewczynka. "12 lat to tylko rok więcej, niż mam. A niedługo wezmę ślub z mężczyzną w wieku mojego ojca, będę prowadziła mu dom i będę matką jego dzieci" "Tam, gdzie mieszkam, dzieci
Wydzwonić życie
Would you answer this suicide call, 19.09.2014, komentarzy: 0
Kilkoro przechodniów zdecydowało się podnieść słuchawkę w budce telefonicznej i porozmawiać z nieznaną sobie osobą. Nie jest to jednak zwyczajny dialog, bo po drugiej stronie linii telefonicznej znajduje się desperat, który ma zamiar targnąć się na swoje życie. Ta osoba mogła sądzić, że wykonuje ostatni
Ekstremalna codzienność
Sport extreme, 16.09.2014, komentarzy: 0
Dziecko potrzebuje chwili by założyć koszulkę, zbiec po schodach czy wsiąść po szkole do samochodu. Zdrowe dziecko potrzebuje chwili… niepełnosprawne zaś drugiej osoby, która mu w tym wszystkim pomoże. Trzy krótkie spoty, nakręcone kamerą GoPro, pokazują, ile siły i czasu potrzebne jest matce
Ucieczka z Facebooka
99 days of freedom, 04.08.2014, komentarzy: 0
Zadanie jest jasne - zrezygnować z Facebooka na 99 dni. Dokładna instrukcja znajduje się na specjalnie utworzonej stronie - 99daysoffreedom.com. Jest tam również ustawiony licznik, który pokazuje, ile czasu pozostało do zakończenia eksperymentu. Na biorących udział w akcji czekają specjalne ankiety.
Tiki w zespole
Vocal tics in motion, 16.06.2014, komentarzy: 0
Krótkie okrzyki, pokasływania, mlaśnięcia, pochrząkiwania oraz różne ruchy rąk, głów czy oczu złożyły się na utwór i film "Vocal tics in motion", przygotowany przez belgijskie stowarzyszenie Iktic. Zespół Tourette’a jest wrodzonym zaburzeniem neurologicznym, które charakteryzuje się występowaniem
Superbohaterowie kupują świeczki
Superheroes don't exist, 04.02.2014, komentarzy: 0
Bohaterowie jak Spiderman czy Batman zapadli w pamięć jako postacie, które posiadają moc, aby zwalczyć każde przeciwieństwo losu i pokonać wszystkie niepowodzenia. Fikcyjne opowieści nie mają swojego odzwierciedlenia w rzeczywistości i nie ma co liczyć na pojawienie się super bohatera w prawdziwym świecie.
Dom publiczny dla kotów
Katten hebben te veel sekspartners, 31.01.2014, komentarzy: 0
Sylwetki kopulujących kotów widoczne z okien pojawiły się na jednym z budynków w Brukseli, nieopodal dzielnicy znanej z dużej liczby domów publicznych. Kolejny, tym razem przeznaczony dla kotów, to cyfrowa animacja, która ma przypomnieć właścicielom tych czworonogów o konieczności sterylizacji
Niech Pitt weźmie przykład z żony
Dear Brad Pitt, 23.01.2014, komentarzy: 0
Te życzenia urodzinowe dla znanego aktora wyróżniają się spośród wyświechtanych haseł „zdrowia, szczęścia i pomyślności”. Choć zaczynają się dość zwyczajnie - zwrotem do Brada Pitta, który 18 grudnia 2013 roku skończył 50 lat, komunikat niespodziewanie zmienia swój charakter, a nadawca kampanii ujawnia
Reklama dla najbogatszych
99%, 02.01.2014, komentarzy: 0
Aby zebrać niezbędne fundusze, warto dotrzeć do tych, którzy mają najwięcej zasobów. Pomysłodawcy kampanii postanowili wysłać wiadomość do dyrektorów zarządzających sześcioma największymi firmami w Belgii nie przez e-mail, listownie czy telefonicznie, ale… w gazecie. Wydrukowali reklamę
Jeden moment przed lustrem
If only for a second, 11.12.2013, komentarzy: 0
20 nieprzypadkowych osób zostało zaproszonych do studia, w którym doświadczeni styliści i fryzjerzy dołożyli starań, żeby zmienić ich wygląd i sprawić, by efekt końcowy był zniewalający. Przed uczestnikami postawiono tylko jeden warunek – mieli poddać się metamorfozie z zamkniętymi
Bananowy następca Popeye'a
Banana Comic Week 2013, 15.11.2013, komentarzy: 0
Banany jako środek komunikacji z odbiorcą - dlaczego nie? Owoc, przedstawiany w komiksach i bajkach jako główny winny upadku bohaterów (tu należy przypomnieć wszelkie przypadki poślizgnięć na skórce banana), sam wkracza w świat rysunkowych historii dla dzieci, i to od razu w roli pierwszoplanowej. Mowa
Uczennica w ciąży
Gabriela, 22.10.2013, komentarzy: 0
Szeptanie, plotkowanie, gapienie się, pokazywanie palcami... Gabriela podczas swojego pierwszego dnia w nowej szkole wywołuje niemałe poruszenie. Powodem jest zaawansowana ciąża nastolatki.  Wbrew pozorom nie jest to kampania dotycząca problemu młodocianych matek w Belgii, ani moralizatorska
„Wygrywaj, śnij, zmieniaj, decyduj”
Act. React. Impact, 16.10.2013, komentarzy: 0
"Rozpoczynaj – kończ, wygrywaj – przegrywaj, śnij – przebudź się, spojrzyj z daleka – przyjrzyj się z bliska, zmieniaj – pozostań sobą, kochaj – nienawidź, wybaczaj –  nie zapominaj". Przekaz kampanii zamknięty jest w hasłowo skonstruowanych przeciwieństwach. Parlament Europejski rozpoczął
Wyjazd z parkingu nie dla wszystkich
The Alcohol Barrier, 04.07.2013, komentarzy: 0
Parking tuż pod największym i najpopularniejszym klubem młodzieżowym w Belgii – brukselskim Clubem Carrie - podczas obchodów 22-lecia istnienia miejsca przeżył niemałą rewolucję. Nie był już zwyczajnym parkingiem, którego furtki otwiera karta chipowa lub standardowa opłata wrzucana
Barça vs. nikotyna
Quit Smoking With Barça, 28.03.2013, komentarzy: 0
Piłkarze z papierosami na boisku? Nic podobnego, każdy z szybkonogich atletów to okaz zdrowia, zwłaszcza jeśli mówimy o gwiazdorach z klubu FC Barcelona. Popularna Barça zaangażowała się w kampanię, która pomoże fanom futbolu w rzuceniu palenia.  FC Barcelona (nie tylko gracze, a cały
Obce głosy w telefonie
Replace Your Voicemail Message, 13.03.2013, komentarzy: 0
Zamiast głosu znajomego, proszącego o pozostawienie wiadomości, dzwoniący usłyszeli obce głosy - proszące o pomoc, choć nie nachalne, wzywające do proobywatelskiej aktywności, ale nie nakazowe. Belgijski oddział międzynarodowej agencji reklamowej McCann Worldgroup we współpracy z czteroma największymi
Bardzo głośne włamanie
You can’t live in a waiting list, 28.12.2012, komentarzy: 0
Młodzi ludzie pod osłoną nocy włamali się do opuszczonego domu, żeby nagrać własny teledysk do przeboju "Our House" (Nasz dom) zespołu Madness. Szaleństwo? Fanaberia? Przestępstwo? Nie, jeśli przyjrzeć się kim są ci ludzie i dlaczego to robią. W spocie przygotowanym przez agencję
Dziewczynki do zadań specjalnych
Because I am a Girl, 15.10.2012, komentarzy: 0
Chłopcy w dalszym ciągu zajmowali się matematyką i geografią, dziewczynki zaś zaangażowano w zadania specjalne. Jednodniowa modyfikacja planu w kilku belgijskich szkołach wzbudziła rozczarowanie chłopaków i podekscytowanie młodych kobiet. Szybko ustąpiły one jednak miejsca obopólnemu zaskoczeniu. Żeńska
polecamy
Jasnowidz prawdę powie, a nawet konto bankowe prześwietli
Ask Dave, 27.09.2012, komentarzy: 0
Zdumiewający swoich rozmówców jasnowidz bez wysiłku ujawnia ich dane, nawet te najbardziej prywatne. Pomaga mu w tym niewidoczny dla gości zespół hakerów oraz informacje z Twittera i Facebooka. Grupa ochotników zgłosiła się do udziału w programie telewizyjnym, którego gospodarzem miał być
„Lajki” dla dziewczynek
Because I Am A Girl, 26.09.2012, komentarzy: 0
Bycie dziewczynką skazuje na gorsze życie. Oznacza często tylko tyle, że trzeba uważać kiedy się śpi, wiedzieć, że płacz nie przywoła rodziców, pamiętać, że nie wolno myć się w wodzie, która brzydko pachnie, a jedzenia nie dostaje się za darmo. Przemoc na tle seksualnym, brak dostępu
Seks, kosmetyki i nauki ścisłe
Science: it’s a girl thing!, 28.06.2012, komentarzy: 0
Kobiety w mini, seksowne i uwodzicielskie, zajmują się nauką. Kampania miała przełamywać stereotypy, a je pogłębiła. Spot jest elementem kampanii „Science: it’s a girl thing!” (Nauka: to kobieca rzecz!), a wykonano go na zlecenie Komisji Europejskiej. Kampania
Czarne charaktery kupują broń
Who’s the Villain, 12.06.2012, komentarzy: 0
Joker i Darth Vader osobiście wybrali się na zakup broni, czym wprowadzili w złość ochroniarzy prawdziwych fabryk. Na prowokacyjną akcję zdecydowała się agencja reklamowa AIR, która przygotowała kampanię pt. "Who’s the Villain" („Kto jest czarnym charakterem”) dla belgijskiego oddziału
W łóżku z teściową
Slimmer in the zon, 06.06.2012, komentarzy: 0
Pewnej nocy, pięciu chłopaków zamiast ukochanych dziewczyn znajduje w swoich łóżkach ich matki. Stylizowany na frywolny żart z cyklu „ukryta kamera” spot pt. „The midnight switch – boyfriend’s worst nightmare” (Przemiana o północy – najgorszy koszmar chłopaka)
Drzwi przed gwałcicielami - otwarte czy zamknięte?
Cauchemar de femmes, 29.04.2012, komentarzy: 0
Bezdomną kobietę atakuje dwóch mężczyzn. Czy zdąży im uciec i uniknie gwałtu? Ta historia ma dwa zakończenia - złe i dobre. Widza oglądającego spot poddano szantażowi emocjonalnemu. Bezbronną kobietę napastuje dwóch mężczyzn, ta zaś próbuje uciec do schroniska. Jeśli widz nie zareaguje,
Babcia, która zawsze daje pieniądze
Give something back to people with Alzheimer’s, 11.04.2012, komentarzy: 0
Do domu uroczej staruszki przybywa młodzieniec. Podaje się za ukochanego wnuczka i upomina o swoje kieszonkowe. Sytuacja z goła codzienna, gdyby nie fakt, że chłopiec wraca do starszej pani jeszcze kilka razy, z tą samą prośbą - za każdym razem otrzymując upragnione pieniądze. Spot
Gwiazdy porno wykreślają pornografię dziecięcą
Cross out child pornography, 26.03.2012, komentarzy: 0
Rocco Siffredi i Pussykat, gwiazdy pornobiznesu, wzięły udział w kampanii dążącej do usunięcia pornografii dziecięcej z internetu. Symbolem sprzeciwu jest znak X. Kampania kierowana jest do osób, które regularnie odwiedzają strony internetowe o treści pornograficznej,
 strona: 1  2  3 »    »»
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM