Kampanie Społeczne

Kampanie społeczne, kraj: Turcja

Tysiące dzieci zginie na wakacjach
Children, 08.08.2016, komentarzy: 0
Grafika z chłopcem w wodzie wygląda jak reklama wczasów albo nauki pływania. Jak głosi hasło, tysiące dzieci spędzi wakacje nad Morzem Egejskim. Po przekręceniu pocztówki twarz do tej pory płynącego na plecach małego wczasowicza znajduje się w wodzie, a oczom oglądającego ukazuje się
Zapach, który nie pozwala zapomnieć
Tear Gas Scented Candle, 10.11.2015, komentarzy: 0
Świece zapachowe zazwyczaj pachną kwiatami, lasem czy przyprawami; te jednak są zupełnie inne. Zmysł zapachu jest silnie powiązany z ośrodkiem pamięci, dlatego człowiek jest w stanie przypomnieć sobie wydarzenie z przeszłości, kiedy poczuje zapach, który mu towarzyszył. Wiedzę tę wykorzystała Amnesty
Gdyby język migowy stał się językiem urzędowym
Wheelchair, 27.03.2015, komentarzy: 0
Jak wyglądałby świat, gdzie większość ludzi porusza się na wózkach inwalidzkich, gdzie zamiast schodów są podjazdy, urzędnicy porozumiewają się językiem migowym, a wszystkie książki dostępne są w języku Braila? Jak czuliby się ludzie w pełni sprawni stanowiący mniejszość w środowisku, gdzie każda
Mieszkańcy Manhattanu zniknęli
There are 1.5 million people in Manhattan, 29.12.2014, komentarzy: 0
Nowy Jork świeci zupełnymi pustkami. Choć reklamy dalej wiszą, to żaden przechodzień nie spogląda na witryny sklepowe, a metro kursuje, nie zabierając pasażerów. Gdyby półtora miliona mieszkańców Manhattanu opuściło swoje domy, na pewno nie przeszłoby to bez echa. Właśnie tyle syryjskich dzieci
Zużyte butelki karmią bezdomne psy
Pugedon Smart Recycling Boxes, 12.08.2014, komentarzy: 0
Miski napełniają się karmą i wodą za każdym razem, kiedy ktoś wrzuci do automatu plastikową butelkę. Niecodzienny sposób na połączenie dwóch społecznych problemów, o których powiedziano już bardzo wiele. Turecka firma Pugedon zestawiła ze sobą kwestie ekologii oraz bezdomności zwierząt. Chcąc zwiększyć
Samolubny autoportret
Selfie, 17.07.2014, komentarzy: 0
Zdjęcie przedstawia grupę uśmiechniętych młodych ludzi. Jest to tzw. selfie, czy zdjęcie będące autoportretem, zrobione trzymanym w ręce aparatem lub telefonem komórkowym, dziś bardzo popularne na różnych portalach społecznościowych. Na plakacie kampanii „Selfie” osobą, która robi zdjęcie jest mężczyzna
Uliczna zebra na zakupach
Stopper-crosswalk , Wheelchair, 04.06.2013, komentarzy: 0
Zakupy klientów w kolejce do kasy oddziela przegroda w kształcie przejścia dla pieszych. Hasło akcji brzmi „Whether you are a driver or pedestrian, don’t forget your responsibilities in traffic!” („Czy jesteś kierowcą czy pieszym, nie zapomnij o swoich obowiązkach w ruchu!”).
Wełna jest dobra na pamięć
Knitting, 23.01.2013, komentarzy: 0
Lekka forma, zamiast pesymistycznej wizji, trafia do odbiorcy za pomocą... wyjątkowo długiej rękawiczki. Kampanie poświęcone walce z chorobami lub ochronie zdrowia bywają często dosadne i szokujące, jednak nie jest to ten przypadek. Kampania tureckiej Alzheimer Foundation to połączenie pełnego uroku
Śpiewające pianino z palców
Human Piano, 03.12.2012, komentarzy: 0
Ciemne i jasne palce tworzą klawiaturę eleganckiego pianina. Po naciśnięciu klawisze śpiewają (dosłownie) ludzkim głosem. W każdym dźwięku zaklęta jest historia życia konkretnej osoby – jednej z europejskich ofiar nietolerancji i braku społecznej sprawiedliwości.Jak wskazuje hasło "Living in
Niedźwiedzie jak góry lodowe
Act now against climate changes, 02.02.2012, komentarzy: 0
Niczym dryfująca kra lodowa, martwe białe misie wypełniają przestrzeń aż po horyzont. Ich smutne ciała unoszą się na wodzie, ponieważ rozpuściła się gruba warstwa lodu, na której mieszkały. Turecki Greenpeace przygotował kolejną kampanię, która zwraca uwagę odbiorców na problem zmian
Pisklęta na wycieraczce
Homeless Bird, 06.07.2011, komentarzy: 0
Drzwi wejściowe, wycieraczka, a na niej - nie wiadomo skąd - gniazdo z jajkami. Dziwną sytuację wyjaśnia list: „Od kiedy wycięto nasze drzewa, nie mamy się gdzie podziać. Zostawiam ci moje dzieci, zaopiekuj się nimi.” List podpisany jest przez Ptasią Mamę. Motyw
6,5 miliona Turków używa smoczków
Pacifier, 10.03.2011, komentarzy: 0
Dorośli Turcy ze smoczkami w ustach. Mężczyzna siedzący na fotelu u fryzjera i młoda dziewczyna w bibliotece. Ciągle chcą być dziećmi? Fotografie opisane są hasłem: "Grow up and vote" ("Dorośnij i głosuj!"). Za nimi widnieje długi ciąg cyfr
Od rekina gorszy jest brak rekina
Horrifying, 07.06.2010, komentarzy: 1
Wyłaniający się spośród fal krwiożerczy rekin czy sęp na pustkowiu budzą w człowieku lęk. A turecki oddział WWF w swojej kampanii przekonuje, że bardziej niż tych zwierząt ludzie powinni obawiać się ich braku. Argumentuje to hasłem „Exploiting the ecosystem also threatens human lives”
Książka bez treści
Empty book, 25.04.2010, komentarzy: 0
Wśród bestsellerowych pozycji na półkach tureckich księgarni pojawiła się osobliwa książka. Składała się wyłącznie z białych stron. Pod okładką czytelnicy mogli znaleźć informację: “The barrier is something just a book. In Turkey, the ratio of books specifically published for blind people is
Śmierć dla dziecka
Stools, 05.04.2010, komentarzy: 0
Co prawda wygląda to, jakby osoba dorosła chciała popełnić samobójstwo, ale kampania mówi o egzekucjach, którym poddawane są dzieci - w Sudanie, Nigerii, Ugandzie, Birmie, Iranie i Arabii Saudyjskiej. Turecki oddział Amnesty International zwraca uwagę na torturowanie oraz okrutne poniżające traktowanie
Za wysokie progi
Speed bump, 15.08.2009, komentarzy: 0
Wysokie przeszkody, przypominające uliczne progi zwalniające, zamiast pasów na przejściu dla pieszych i retoryczne pytanie „Czy to nie czas, by pozbyć się tych barier?” stanowią elementy tureckiej kampanii poświęconej problemom niepełnosprawnym. Jej pomysłodawcą jest Engelleri Kaldir (Ruch
Rączki w skrzynkach
Hand, 15.01.2009, komentarzy: 0
Widok dziecięcych rączek wystających ze skrzynek pocztowych zapewniła mieszkańcom Stambułu agencja Magma na zlecenie organizacji Turkiye Korunmaya Muhtac Cocuklar Vakfi działającej na rzecz ochrony osieroconych dzieci. Od 1979 roku fundacja stara się tworzyć warunki do prawidłowego rozwoju fizycznego
Wypalony miś
The future of the Ice Bear, 01.07.2008, komentarzy: 0
Niedźwiedź polarny z rudym futrem? W Turcji w lutym br. odbyła się kampania na rzecz walki z globalnym ociepleniem, pokazująca skutki tego zjawiska. Jeśli pozostaniemy nieczuli na globalne ocieplenie to jedna czwarta gatunków zwierząt żyjących teraz na świecie ulegnie wymarciu. ("If we keep being
Tankowce i zapałki
Matches, 07.01.2008, komentarzy: 0
Jeden wypadek tankowca w najwęższej na świecie cieśninie może być przyczyną zniszczenia życia ludzi, środowiska naturalnego oraz wielowiekowej historii Stambułu - ostrzegała kampania zorganizowana przez turecki oddział WWF. Cieśnina Bosfor łączy Morze Czarne z Morzem Marmara
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM