Kampanie Społeczne

Kampanie społeczne, temat: Kultura

Ziomal, ziomeczek, ziomalinio
Ojczysty. Dodaj do ulubionych, 11.04.2016, komentarzy: 0
Marian Dziędziel wie, że "ziomek" to "przyjaciel". Recytuje także tekst Wilka "Takie życie ziomek", a jego wystąpienie nauczycielka ocenia z podziwem jako "mega". Następne słowo, które poznają uczestnicy lekcji, to "maniurki". "Znajomość polszczyzny sprzyja porozumieniu między pokoleniami i przynosi
Czytanie zgodne z prawem
Czytam legalnie, a Ty?, 22.03.2016, komentarzy: 0
Anna Dziewit - Meller, Katarzyna Bonda czy Mariusz Szczygieł włączyli się w kampanię pod hasłem "Czytam legalnie, a Ty?". Kampania edukacyjna Virtualo i partnerów zachęca do czytania legalnie pozyskanych ebooków oraz podejmuje temat walki ze zjawiskiem e-piractwa w Polsce. Znani autorzy i dziennikarze będą
Kształtuje, ozdabia, ma znaczenie
Kultura kształtuje osobowość, Kultura ozdabia człowieka, Kultura ma znaczenie, 24.02.2016, komentarzy: 0
Kultura to mówienie "dziękuję" i szanowanie innych, ale także śpiewanie, czytanie książek, wykształcenie, dowartościowanie. Bez kultury ludzie by się kłócili - opowiadają dzieci. "Kultura ozdabia człowieka" jest jednym z trzech haseł kampanii wizerunkowej prowadzonej na rzecz pozyskania
Okładka od Witkacego, hasło od Konopnickiej
Dzień Domeny Publicznej, 20.01.2016, komentarzy: 0
Maria Konopnicka stworzyła hasło nowej kampanii społecznej, Witkacy zaprojektował okładkę płyty, która za chwilę pojawi się na półkach, a bracia Lumiere nakręcili czołówkę do filmu, który zaraz zostanie opublikowany w sieci.  Koalicja Otwartej Edukacji, Biblioteka Narodowa i Centrum Cyfrowe ruszają
emisje
„Bo słowom przeszkadzają słowa”
Słowo zabiera głos, 19.01.2016, komentarzy: 0
"Gdyby każdy miał to samo, nikt nikomu nie byłby potrzebny" "Wie i nie mówi, bo słowom przeszkadzają słowa" - fragmenty wierszy księdza Jana Twardowskiego ilustrują ich zapisy w formie wizualizacji fali dźwiękowej. Kampania społeczna pod hasłem "Słowo zabiera głos" powstała z
Dwie strony mocy
The choice, 10.12.2015, komentarzy: 0
Jedna strona wspiera rozwój i kreatywność, druga jest jej przeciwnością. Dzisiaj niemalże każdy użytkownik internetu musi zdecydować, za którą się opowiada. Spot przygotowany w ramach kampanii "Get it from the genuine site" ("Pozyskaj to z wiarygodnego źródła") prezentuje historię
Dziesięć przejazdów, kilkaset stron
Ticket Books, 20.07.2015, komentarzy: 0
Ciekawa lektura, nie dość, że nieodpłatna, to jeszcze umożliwiająca przejażdżkę metrem. To pomysł na zachęcenie mieszkańców Brazylii do czytania książek. Przeciętny Brazylijczyk czyta tylko dwie książki rocznie. Kampania przygotowana na zlecenie wydawnictwa L&PM chce wypracować
Pies nie czyta, człowiek jak najbardziej
Człowiek nie pies i czytać musi!, 27.05.2015, komentarzy: 0
Pisarze, dziennikarze oraz ich psy przypominają odbiorcom, jak ważne jest czytanie. Kampania promuje Big Book Festival – Duży Festiwal Czytania, który odbędzie się w Warszawie po raz trzeci w dniach 12-14 czerwca. Wydarzenie jest dostępne bezpłatnie i ma służyć rozwojowi literatury. Na plakatach kampanii
Bajki, które latają po niebie
Stories in the sky, 12.05.2015, komentarzy: 0
Jedną z ulubionych zabaw dzieci z ubogich brazylijskich społeczności jest puszczanie latawców. To za ich pośrednictwem zrealizowano wyjątkowy projekt, którego celem było zachęcenie maluchów do utrudnionego na co dzień, kontaktu z literaturą. Kilku popularnych autorów przeniosło teksty swoich
Keanu Reeves i kujawsko-pomorskie
Kujawsko-pomorskie. Lubię tu być!, 21.08.2014, komentarzy: 0
Keanu Reeves, znany m.in. z filmów "Matrix", "Speed" i "Adwokat diabła" wystąpił w spocie promocyjnym województwa kujawsko-pomorskiego.  Przygotowano kilka spotów, które mają zachęcić do przyjazdu mieszkańców innych województw, promując wydarzenia kulturalne odbywające się w tym regionie.
Wrocław - piękne kobiety i wata cukrowa
Europejska Stolica Kultury Wrocław 2016, 01.07.2014, komentarzy: 0
Włoch pozuje obejmując uśmiechnięte kobiety, a mały Brytyjczyk sam robi sobie zdjęcia z kciukiem uniesionym do góry czy też watą cukrową w dłoni. Tłem do wszystkich fotografii są różne, charakterystyczne punkty Wrocławia. Spoty reklamowe mają promować Wrocław jako Europejską Stolicę Kultury, którą miasto
Sensacyjne nagłówki w codziennej gazecie
Yellow Short Stories, 12.06.2014, komentarzy: 0
Został zamordowany, ale jego serce nie przestawało bić! - to nagłówek gazety codziennej. Paragwajczycy nie czytają literatury pięknej, jednak gazeta Diario Popular co tydzień ma 250 tys. czytelników - nakreślają problem inicjatorzy akcji. By przybliżyć obywatelom międzynarodową wielką literaturę,
Kultura w plenerze, a obok bójka
Jaka kultura? Ty decydujesz!, 07.05.2014, komentarzy: 0
Wiolonczelistka akompaniuje sikającemu w bramie mężczyźnie, sztukmistrz oświetla swoim fireshow bójkę w centrum miasta, rodzina miło spędza czas w parku w towarzystwie pijanych studentów. O tym, na jakim poziomie będą kulturalne imprezy zależy w dużej mierze od ich uczestników - przypomina
Przychodzi Masakra do lekarza...
Ojczysty. Dodaj do ulubionych!, 09.01.2014, komentarzy: 0
...a lekarz zaleca jej przygarnąć małego Wołacza ze schroniska. W nowym spocie kampanii "Ojczysty. Dodaj do ulubionych" słowo Masakra przychodzi do gabinetu doktora Miłosłówa Ojczystego i skarży się, że jest nadużywane - kiedyś kojarzyła się z brutalnymi rzeziami, teraz jest powszechnie używanym
Szkice węglem z pogorzeliska
Embers of Empathy, 31.12.2013, komentarzy: 0
Australia walczy z pożarami. Serwisy informacyjne pokazują lasy i zamieszkane przez ludzi tereny, przez które przedziera się ogień. Widać ogromne płomienie i gęsty dym. Potem zostaje już tylko pogorzelisko. W tym roku zniszczenia były największe od kilkudziesięciu lat. W październiku domy ponad dwustu
Skuteczność udowodniona, stosować codziennie
Czytam sobie, 06.11.2013, komentarzy: 0
Piotr Cyrwus, Katarzyna Żak, Alicja Resich-Modlińska, Olga Borys, Kamila Szczawińska, Andrzej Seweryn i Marcin Kwaśny przekonują, że nie potrzeba do tego sterylnych warunków, skuteczność jest udowodniona, ćwiczy szare komórki i poszerza horyzonty. Mowa o czytaniu, a kampania ma przekonać
Stop płonącym lampionom
Cai, Cai, Balão, 04.11.2013, komentarzy: 0
Święto, które w polskiej kulturze skromnie zaznacza się w kalendarzu jako Noc Świętojańską, w Brazylii obchodzone jest z pełnym rozmachem, a entuzjazm w związku z jego nadejściem rodzi się już na wiele tygodni przed; w tym roku także w przestrzeni Facebook’a. Przed rozpoczęciem czerwcowego
Ekwador śpiewa pop-folk
The Zaparo, 01.08.2013, komentarzy: 0
Starszy, niepozorny mężczyzna, południowoamerykański Indianin, pojawiając się w filmie wyjaśnia jego sens. Choć oczom widza ukazuje się amazoński las deszczowy, a w tle słychać charakterystyczne odgłosy puszczy, wbrew pierwszym skojarzeniom, spot nie dotyczy ekologii, ochrony przyrody, ani nawet
Skąd się wzięli ludzie
Africa Day, 01.08.2013, komentarzy: 0
Dla wielu kwestia pochodzenia jest bardzo istotna, dlatego budowanie rodzinnych drzew genealogicznych cieszy się sporą popularnością. Twórcy kampanii z okazji 50. rocznicy Dnia Afryki postanowili wykorzystać ten koncept. Rezultatem jest plakat przedstawiający "światowe" drzewo genealogiczne,
Danuta Wałęsa czyta na urlopie
Zaczytane Wakacje, 01.07.2013, komentarzy: 0
Danuta Wałęsa, Maciej Maleńczuk, Krzysztof Hołowczyc i inne znane postaci ze świata filmu, muzyki, sportu oraz sami pisarze będą namawiać do zabrania książki na urlop. Wystąpią w spotach oraz specjalnym programie, który pokaże TVN 24. Będzie emitowany co tydzień na żywo z innego polskiego
Poniedziałek o empatii, Gonera o konsumpcjonizmie
Oglądam, czuję, myślę – młodzi w kinie, 17.06.2013, komentarzy: 0
Jacek Poniedziałek, Robert Gonera, Maria Pakulnis, Ilona Ostrowska i Łukasz Simlat wystąpili w etiudach filmowych, skierowanych do młodzieży. Opieką reżyserską objął je Bartosz Konopka. Kampania „Oglądam, czuję, myślę – młodzi w kinie” realizowana jest na zlecenie i przy współpracy
Tylko co to takiego poezja
Niektórzy lubią poezję, 11.06.2013, komentarzy: 0
Pierwsza Dama Anna Komorowska, Wojciech Waglewski, Anna Maria Jopek, Magdalena Cielecka, Tomasz Majewski oraz Michał Rusinek deklamują fragmenty wiersza "Niektórzy lubią poezję" autorstwa Wisławy Szymborskiej. Kampania społeczna „Niektórzy lubią poezję” jest przedsięwzięciem zakrojonym
Nocne eskapady ze szpachlą i wodą
Za Lepši Život v Praze, 29.04.2013, komentarzy: 0
Nitki rozpędzonych samochodów kreślących nowe, wciąż zmieniające się linie na mapie rozświetlonego miasta nocą, skontrastowane zostały z kroplą zielonej farby powoli mieszającej się z wodą w przeźroczystym słoiku. Widz nie wie jeszcze o co chodzi. Domyśla się, bo pojawiają się kolejne wskazówki: młody
Uszatek i Pik Pok na terapii
Terapia, 04.03.2013, komentarzy: 0
Uszatek, Pik Pok i Trzy Misie, razem ze swoim niemal 40 lat młodszym kolegą po fachu – Zajączkiem Parauszkiem - zagrali w jednym spocie promującym przekazanie 1% podatku na polską animację dla dzieci. Starsi bohaterowie zostali zanimowani po raz pierwszy od ponad ćwierćwiecza - by przypomnieć
Jako maz i nie maz byl sprawca wielu ciaz
Język polski jest ą-ę, 21.02.2013, komentarzy: 0
Piosenki m.in. Atrakcyjnego Kazimierza, Łukasza Zagrobelnego i K.A.S.Y. zostały nagrane w wersji, w której niewymawiane są typowe polskie głoski. Można usłyszeć je na antenie Radia ZET. Ą, Ę, Ł i inne litery diakrytyzowane znikną także z wybranych tekstów na niektórych portalach internetowych
Kopiowanie i ściąganie dozwolone
Prawo Kultury, 02.01.2013, komentarzy: 0
"Mam prawo kopiować książki", "Mam prawo ściągać filmy", "Mam prawo dzielić się muzyką" - wlepki w formie komiksowych dymków pojawiły się w pociągach warszawskiego metra. Celem kampanii jest poszerzenie świadomości praw i wolności jakie daje użytkownikom kultury obowiązująca w Polsce ustawa o
Żadnych petard, na boga!
Say No To Crackers, 07.12.2012, komentarzy: 0
Twarze dwóch hinduskich bóstw zakryte są maskami ochronnymi. Wizerunki na plakacie przedstawiają Lakszmi oraz Ganeśa, kluczowych dla święta Diwali. Zgodnie ze zwyczajem u ich stóp składa się dary takie jak kwiaty, pastę szafranową, perfumy i wiele innych. Elementem obchodów jest także odpalanie
Rzesza jeży w Białowieży
Włącz Polskę, 06.12.2012, komentarzy: 0
Trzeszczy trzmiel nad trzęsawiskiem, trzeszczy żar pod paleniskiem... Może coś o Białowieży i o rzeszy leśnych jeży? Animacje, w których dziecięce głosy deklamują wierszyki pełne charakterystycznych dla polskiej mowy dźwięków, reklamują portal Włącz Polskę, zawierający materiały edukacyjne
Nie tylko Van Gogh nie miał lekko
Great art comes from the least expected places, 22.11.2012, komentarzy: 0
Czasami dzieła sztuki powstają w mało sprzyjających warunkach. Wybitny impresjonista van Gogh tworzył m.in. w szpitalu psychiatrycznym. Dla osadzonych w brazylijskich zakładach karnych mury więzienia stały się pracownią malarską. Kampanię zrealizowano w celu promocji wystawy składającej
Hokeista, specjalista od wyborów, dyktator
Ad Hoc: Inconvenient Films, 23.10.2012, komentarzy: 0
Kim jest Aleksander Łukaszenka? Dyktatorem? Specjalistą od wygrywania wyborów? Hokeistą? - pyta kampania reklamowa, zrealizowana na potrzeby litewskiego "Ad Hoc: Inconvenient Films"- festiwalu filmów o prawach człowieka. Przy pomocy kolorowych kartek papieru oferuje
 strona: 1  2 »    »»
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM