Kampanie Społeczne

Kampanie społeczne, temat: Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie

Milcząca Watson, DiCaprio zaniemówił
Free The Speech, 19.12.2016, komentarzy: 0
Jedna z sal w siedzibie ONZ. Rozlegają się oklaski. Na mównicę wchodzi aktorka Emma Watson. Ma wygłosić przemówienie inaugurujące kampanię HeForShe. Z kolei na szczycie klimatycznym ONZ, Leonardo DiCaprio zamierza zaapelować do polityków o podjęcie zdecydowanych działań na rzecz ochrony środowiska. Natomiast
Uczynek zamiast czekoladki
Snällkalendern, 05.12.2016, komentarzy: 0
Sama myśl o kalendarzu adwentowym najczęściej wywołuje przyjemne uczucia, ponieważ otwieranie kolejnych okienek oznacza słodycze i zbliżanie się świąt Bożego Narodzenia. A co gdyby otwieranie okienek kalendarza adwentowego wiązało się z uczynkiem wywołującym uśmiech u drugiej osoby? Okres
Naloty na Aleppo a Kim Kardashian
Jestem dziennikarzem, 30.11.2016, komentarzy: 0
Nowy smartfon a podpisanie CETA, dramat uchodźców a plotki o Kim Kardashian, sytuacja dzieci z Aleppo a dzieci Brada Pitta i Angeliny Jolie... dziennikarz decyduje, jakie informacje trafią na główne strony dzienników, o jakich wspomni się później, a jakie zostaną w ogóle pominięte. Wybiera to, co "się
Lustro, imbryk i szklanka nie działają tak, jak powinny
Dbamy o lepszą codzienność, 27.06.2016, komentarzy: 0
Polscy projektanci stworzyli przedmioty codziennego użytku, które - wbrew zasadom, którym ich autorzy hołdują na co dzień - nie są w pełni funkcjonalne. Imbryk wymusza na użytkowniku wykonanie nietypowego ruchu, wzór nadrukowany na lustrze powoduje, że widziany obraz jest rozmyty i nierówny,
Widok bardzo publiczny
Very Public Toilet, 14.06.2016, komentarzy: 0
Kobieta wchodzi do publicznej toalety postawionej na jednej z ulic z mieście. Po zamknięciu drzwi wszystkie ściany w pomieszczeniu stały się przezroczyste, a ona tym samym wystawiona na widok wszystkich przechodniów. Z inicjatywy organizacji non-profit Open Rights Group na Brick Lane
Gromkie brawa w urzędzie skarbowym
Ty też możesz poczuć się wyjątkowo, 26.04.2016, komentarzy: 0
"A ten KRS to sam sobie wpisał?" - pyta z niedowierzaniem urzędniczka. Gdy składający PIT nieśmiało wyjaśnia, że tak, bo wybrał organizację pozarządową, której chciałby przekazać 1% podatku, wszyscy obecni w instytucji zaczynają klaskać.  Spot ma na celu zachęcić podatników
Każdy na ratunek
Możesz to zmienić, 23.06.2015, komentarzy: 0
Krzyk, płacz, wołanie o pomoc w miejscu publicznym - i brak reakcji. 61% ludzi nie reaguje, gdy widzi przemoc na ulicy - wynika z badań, na które powołują się organizatorzy kampanii "Możesz to zmienić". Celem kampanii jest zachęcenie mieszkańców dużych miast do reagowania w sytuacji,
Zabijają śpiewaków
Save our songbirds, 01.06.2015, komentarzy: 0
Artystka operowa, która wykonuje przepiękną arię, nagle pada martwa na scenę. Zginęła od strzału. Dźwięk szokuje widza i wytrąca go z równowagi. Kobieta ginie dokładnie tak samo, jak ptaki śpiewające, na które masowo poluje się w Rumunii. Koncepcja kampanii bazuje więc na metaforze; oprócz tego jej bardzo
Lekarz czy kasjer
Doctor, 28.04.2015, komentarzy: 0
Czy łatwo odróżnić lekarza od kasjera pracującego w supermarkecie? Odpowiedź wydaje się oczywista, ale kampania przygotowana przez szwajcarską organizację charytatywną działającą m.in. na rzecz uchodźców pokazuje, że nie zawsze jest to takie proste. Na początku radiowego spotu zdecydowany męski głos
Ten, kto dużo mówi, niewiele robi
The drowning, 14.04.2015, komentarzy: 0
Mężczyzna tonie i z całych sił walczy o to, by utrzymać się na powierzchni wody i złapać kolejny haust powietrza. Jego zmagania obserwuje zgromadzona na pomoście grupa osób. Zebrani w różny sposób komentują całą sytuację, ale nikt nie stara się pomóc tonącemu. Spokój gapiów kontrastuje z dramatyczną
„Pitu pitu” o niespodziankach w stolicy
Bez PITU PITU, 13.04.2015, komentarzy: 0
W dni parzyste tylko autobusy linii nieparzystych, a w wypożyczalni zamiast rowerów miejskich buty w rozmiarach 36 do 42.  Trwa kampania społeczna stołecznego ratusza, która zachęca do rozliczenia w Warszawie podatku dochodowego PIT. 1 kwietnia w warszawskiej komunikacji miejskiej – metrze, tramwajach,
Jak zniszczyć zło, siedząc w fotelu
Shark/Kids, 30.12.2014, komentarzy: 0
Wystarczy złożyć podpis! Każdy głos poparcia to siła, która niszczy złe nawyki lub powstrzymuje niedopuszczalne działania. Im więcej tych sił, tym większa skuteczność interwencji. Portal change.org stanowi forum dla aktywistów – zarówno zwykłych ludzi, celebrytów, jak i doświadczonych działaczy. Przeznaczone
Polityczne meble
Political Furniture Project, 26.11.2014, komentarzy: 0
Ze słupów i lamp ulicznych na przechodniów zerkają uśmiechnięte twarze, obiecujące najróżniejsze rzeczy w zamian za oddany głos. Niestety, jak zauważają autorzy tej brazylijskiej inicjatywy, taką samą normą jak plakaty wyborcze na ulicach podczas kampanii politycznej, są te same plakaty leżące
„Nieobecni nie mają głosu”
Nieobecni nie mają głosu, 14.11.2014, komentarzy: 0
Jedynie co trzeci wyborca z niepełnosprawnością wie o tym, że może głosować korespondencyjnie lub skorzystać z procedury głosowania przez pełnomocnika. Kampania Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji informuje o możliwościach głosowania w wyborach samorządowych 16 listopada 2014 r. W Polsce żyje blisko
„Leją na ciebie w pracy, w szkole, nawet jak śnisz”
Obywatele decydują, 04.11.2014, komentarzy: 0
"Kiedy przestało ci przeszkadzać, że cię olewają?" Aktorka Julia Kamińska wystąpiła w spocie Instytutu Spraw Obywatelskich (INSPRO), w którym na koniec, ubrana w przeciwdeszczowy płaszcz, zachęca do wejścia na stronę obywateledecyduja.pl i rozliczania polityków z przedwyborczych obietnic.  Twórcy
Bo to „nasze podwórko”, bo wypada, bo paznokcie
Każdy powód jest ważny, 27.10.2014, komentarzy: 0
Biało-czerwone paznokcie, poczucie, że to "nasze podwórko" i "nasza dzielnica", że wypada, że komuś zależy... każdy powód jest dobry, żeby każdy poszedł na wybory. W spocie koalicji "Masz głos - masz wybór" pojawiają się głównie młodzi ludzie - rowerzysta, matka, elegancka kobieta, mężczyzna
Proste i pomysłowe pomaganie
Pomaganie jest proste, 19.08.2014, komentarzy: 0
Świadome pomaganie nie jest skomplikowane, a pomagający to pomysłowi ludzie dobrej woli - przekazuje kampania „Pomaganie jest proste”, promująca nowe zasady prowadzenia zbiórek publicznych. Kampania powstała na potrzeby Ministerstwa Administracji
Ludzie robią miejsce dla palm
We will not accept it, 28.07.2014, komentarzy: 0
Rodziny na walizkach patrzą, jak miejsce ich domu zajmuje plantacja palm. To surrealistyczny obraz rzeczywistości, który wykorzystała w swoim przekazie agencja Ogilvy. “Would you accept it, if your ground suddenly was turned into a palm plantation? Stop land grabbing in Africa. We will not accept
SMS-em w wandala
Nie toleruj, powiadom!, 23.06.2014, komentarzy: 0
Wyrywanie słupków przystankowych, niszczenie rozkładów jazdy, siedzeń i poręczy w autobusach oraz wykonywanie grafitti - to najczęstsze akty wandalizmu w warszawskiej komunikacji miejskiej. 61 proc. osób, widząc grupę ludzi niszczących wiatę przystankową, zawiadomiłoby policję lub Straż Miejską,
Wnuk komendanta Auschwitz przestrzega
Never Forget. To Vote. - A Nazi-free Europe, 16.05.2014, komentarzy: 0
"Nigdy nie zapominaj głosować" - apeluje Rainer Höss, wnuk Rudolfa Hössa, komendanta KL Auschwitz. W spocie profrekwencyjnym, przypominającym o wyborach do europarlamentu, wyraża swoją obawę wobec wzrostu popularności skrajnie prawicowych ugrupowań. Rodzinne piętno sprawia, że rozumie,
Pobicie, urwana głowa i eurowybory
Voteman, 13.05.2014, komentarzy: 0
Wyrwie głowę, uderzy, popchnie, wtargnie do sypialni, by przerwać intymną chwilę i wyrzucić parę przez okno, do pomocy ma zaś delfiny o złowrogim spojrzeniu. Wszystko po to, by doprowadzić ludzi do lokalu wyborczego. Spot "Voteman" przygotowany na zlecenie duńskiego parlamentu miał zachęcać
Nie tylko korporacje mają swoje racje
Free speech for people, 31.12.2013, komentarzy: 0
Jeśli chcemy walczyć przeciwko politycznym wpływom korporacji, użyjmy ich własnej broni- proponuje amerykańska organizacja Free speech for people w swojej kampanii. Celem tego przedsięwzięcia jest wspieranie ruchu oporu przeciwko zmianom wprowadzonym w Stanach Zjednoczonych 21
„Wygrywaj, śnij, zmieniaj, decyduj”
Act. React. Impact, 16.10.2013, komentarzy: 0
"Rozpoczynaj – kończ, wygrywaj – przegrywaj, śnij – przebudź się, spojrzyj z daleka – przyjrzyj się z bliska, zmieniaj – pozostań sobą, kochaj – nienawidź, wybaczaj –  nie zapominaj". Przekaz kampanii zamknięty jest w hasłowo skonstruowanych przeciwieństwach. Parlament Europejski rozpoczął
Męski, odpowiedzialny, totalny kozak
Rozejrzyj się. Może go znasz? Jan Rodowicz, 11.07.2013, komentarzy: 0
Magdalena Różczka, Anita Sokołowska, Mateusz Damięcki, Jakub Wesołowski i Lesław Żurek wystąpili w kampanii społecznej Muzeum Powstania Warszawskiego, która ma promować szlachetne postawy: altruizm, lojalność, odwagę. Akcja „Rozejrzyj się. Może go znasz?” poprzedza
Nocne eskapady ze szpachlą i wodą
Za Lepši Život v Praze, 29.04.2013, komentarzy: 0
Nitki rozpędzonych samochodów kreślących nowe, wciąż zmieniające się linie na mapie rozświetlonego miasta nocą, skontrastowane zostały z kroplą zielonej farby powoli mieszającej się z wodą w przeźroczystym słoiku. Widz nie wie jeszcze o co chodzi. Domyśla się, bo pojawiają się kolejne wskazówki: młody
„A jak już to zbierzesz, to i tak to wy****dolą”
Obywatele decydują, 18.01.2013, komentarzy: 0
"A jak już to wszystko zbierzesz, to i tak to wy****dolą do kosza" - Liroy podsumowuje starania o zebranie 100 tysięcy podpisów pod obywatelskim projektem ustawy. Opublikowano nieocenzurowaną wersję spotu kampanii "Obywatele decydują" Instytutu Spraw Obywatelskich (INSPRO), której celem
Jak zostać aniołem
Wings, 26.09.2012, komentarzy: 0
Jak przeistoczyć się w anioła jeszcze za życia doradza kanadyjska kampania „Wings” (Skrzydła). Aniołem zostać może każdy: tancerka, arystokrata i sprzątaczka. Tak jak bohaterowie kampanijnych kreacji, których wyróżnia tylko fakt, że mają skrzydła. Hasło widniejące na każdej z reklam
Unia Europejska ma sens - kampania dla tych, którzy zwątpili
Ich will Europa, 27.08.2012, komentarzy: 0
Niemcy przekonują sceptyków, że Unia Europejska ma sens. W czasach kryzysu finansowego i poważnych problemów, jakim muszą stawić czoła państwa strefy Euro rośnie sceptycyzm wobec całego projektu integracji europejskiej. Według twórców kampanii, zapominalskim
emisje
Kibic po Euro2012 będzie szukał polskiego żurku
Polacy 2012. Wszyscy jesteśmy gospodarzami, 25.05.2012, komentarzy: 0
Wszyscy z rozrzewnieniem wspominają emocje na Euro2012 w Polsce - Włoch w restauracji, Rosjanka na randce, Irlandczyk w pracy... Włoski kibic nawet, chcąc powrócić pamięcią do kraju nad Wisłą, dopytuje o żurek w rzymskiej restauracji. Rządowy spot na okoliczność Euro 2012 przekonuje, że takie pozytywne
W sklepiku u Hitlera
Dictators don’t just stop, 16.04.2012, komentarzy: 0
Adolf Hitler mógłby sprzedawać papużki albo rybki, jednak dyktatorzy ot tak, nie przestają być dyktatorami. Kampanię „Dictators don’t just stop” (Dyktatorzy nie przestają tak po prostu) przygotował francuski ruch Urgence Darfour, walczący o prawa człowieka
 strona: 1  2  3  4 »    »»
WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM