Kontrowersje

Podziel się

02.12.2015

POWIEKSZ

Do sklepu zwykło zabierać się ze sobą listę zakupów, spisaną na papierze czy też w nowoczesnej wersji zapisaną w telefonie. Od 11 listopada razem ze smartfonem można zabrać ze sobą również Polę.

Pola to aplikacja na smartfony, za pomocą której można sprawdzić dany produkt spożywczy lub przemysłowy opiera się na polskim kapitale i czy przy jego produkcji pracowali Polacy. Nieprzypadkowo pojawiła się ona na rynku 11 listopada, czyli w Święto Niepodległości, ponieważ jej celem ma być wspieranie polskiej gospodarki. Została przygotowana w partnerstwie społeczności Koduj dla Polski, Klubu Jagiellońskiego oraz Instytutu Logistyki i Magazynowania Politechniki Warszawskiej, który zapewnia bazę kodów kreskowych i producentów.

Działanie aplikacji jest proste - wystarczy zeskanować kod kreskowy dowolnego produktu. Po zeskanowaniu na ekranie pojawiają się informacje o firmie, która wyprodukowała dany produkt. Do istniejącej bazy produktów użytkownicy mogą zgłaszać firmy, które w bazie się nie znajdują.

Ocena producenta polega na tym, że każdemu przyznawane jest od 0 do 100 punktów. 35 punktów przydzielane jest proporcjonalnie do udziału polskiego kapitału w konkretnym przedsiębiorstwie, 10 punktów otrzymuje ta firma, która jest zarejestrowana w Polsce, 30 jeśli produkuje w naszym kraju, 15 punktów za zatrudnianie w kraju w obszarze badań i rozwoju oraz 10 punktów za nie wchodzenie w skład zagranicznych koncernów.

Jest to innowacja na polskim rynku, natomiast aplikacją o podobnym zastosowaniu jest GCheck dostępna do pobrania w sklepie Google od 5 września 2015 roku, a więc wcześniej niż Pola. Pola już w dniu premiery cieszyła się dużym zainteresowaniem oraz zebrała pozytywne opinie. Jednakże trudno na ten moment określić, czy i jak aplikacja w jakikolwiek sposób przyczyni się do poprawy polskiej gospodarki.

Joanna Grams


Kategoria ogólna:Kampanie gospodarcze



TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM