Kontrowersje

Podziel się

22.03.2017

POWIEKSZ

Maja Bohosiewicz, Michał Szpak, Mateusz Damięcki, Alan Andersz, Sonia, Aneta Zając czy Andrzej Wrona to tylko niektórzy celebryci, którzy wsparli akcję, umieszczając zdjęcie narysowanej na dłoni prostej linii na swoich profilach społecznościowych.
Zdjęcia zalewają internet w błyskawicznym tempie. Dlaczego? W związku z przypadającym na 21 marca Światowym Dniem Zespołu Downa kanał lifestylowy Lifetime i Stowarzyszenie Bardziej Kochani organizują specjalną akcję charytatywną.
Podczas akcji zbierane będą pieniądze na projekt Stowarzyszenia Bardziej Kochani „Mieszkanie chronione”, który ma pomóc usamodzielnić się osobom z zespołem Downa.
By na konto stowarzyszenia wpłynęło pięć złotych, wystarczy wykonać zdjęcie przekreślonej dłoni, oznaczyć je hashtagiem #LiniaProsta i opublikować w mediach społecznościowych.

Wszystko brzmi fantastycznie, prawda? Policzmy: na ten moment tylko na Instragramie jest ponad 45 tysięcy udostępnień. Mnożąc to przez „obiecane” 5 zł wychodzi piękna suma. Niestety twórcy akcji wykorzystali dobre chęci i empatię odbiorców i znaleźli doskonały sposób na zupełnie darmowe wypromowanie mało znanej telewizji.

Zagłębiając się w temat, dość łatwo można znaleźć ciekawe informacje, które ujmują „świetności” tej akcji i sprawiają że całe przedsięwzięcie jest mało wiarygodne.

Po pierwsze:

Na stronie lifetime.tv

  • w jednym z artykułów widnieje zapis: „Akcja #LiniaProsta potrwa do końca marca 2017 roku.
  • Zbieramy 40 000 złotych!”
  • Kilka wersów niżej w regulaminie „Akcja odbędzie się w okresie od 16 do 21 marca 2017 r.”

Natomiast na stronie stowarzyszenia:

  • rozpoczęcie akcji #LiniaProsta we wtorek, 21 marca o godz. 22:00 potrwa do końca marca 2017 roku.
  • Zbieramy 20 000 złotych!

Pomijając chaos informacyjny, sam fakt, że kwota wsparcia ma z góry określony górny limit, powinien zostać jasno zakomunikowany.

W takiej formie, jaką zaproponowali organizatorzy akcji ("Za każde zdjęcie oznaczone hashtagiem #LiniaProsta na Instagramie, Twitterze lub Facebooku telewizja Lifetime przekaże 5 złotych na rzecz Stowarzyszenia Bardziej Kochani na projekt „Mieszkanie chronione” pomagający usamodzielnić się osobom z zespołem Downa) odbiorca wprowadzany jest w błąd i zakłada, że im szerszy oddźwięk uda się uzyskać, tym większe pieniądze przekazane zostaną na budowę mieszkania dla podopiecznych fundacji.

Pomysł był więc z pewnością trafiony – twórcom zabrakło natomiast zwykłej, ludzkiej uczciwości. Akcja miałaby wtedy być może mniejszy zasięg, ale z pewnością wizerunkowo telewizja lifetime by na tym zyskała…


Kategoria ogólna:Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraj:Polska



TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM