Akcje

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
info@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!
Podziel się

30.11.2016

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Czy można zaprojektować wyrafinowane ostrzeżenie zdrowotne, które umieszcza się na opakowaniach paczek papierosów? Miroslav Vujovic (znany także jako Graforidza) udowadnia, że można. Jego propozycja jest oryginalna i sugestywna. Artysta postanowił na przekór powszechnemu trendowi nie epatować drastycznymi zdjęciami, lecz w sposób kreatywny przedstawić negatywny wpływ palenia tytoniu na zdrowie osób uzależnionych od nikotyny. Na opakowaniu umieścił zatem piękną, młodą kobietę o zniewalającym uśmiechu. Jej białe zęby są w rzeczywistości… fragmentami papierosów. Wyciągnięcie jednego papierosa z opakowania powoduje, że w tym miejscu tworzy się czarna luka, a modelka wygląda po prostu na osobę szczerbatą. Natomiast opróżnienie całej paczki sprawia, że wygląda tak, jakby w ogóle nie miała uzębienia. Należy przy tym zauważyć, że papierosy nie tylko niszczą zęby, ale właśnie powodują też braki w uzębieniu, o czym ludzie zdają się zapominać. Można zatem powiedzieć, że Miroslav Vujovic osiągnął zamierzony cel. Zaprezentował taką grafikę, dzięki której wiele osób zastanowi się dwa razy, zanim sięgnie po kolejnego papierosa.

Iga Lewandowska

 

Nazwa projektu: Tobacco Teeth

Autor: Miroslav Vujovic, znany także jako Graforidza

Data: 11/2016


Kategoria ogólna:Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia



TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM