Podziel się

02.12.2009

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Konkurs na „Kampanię Społeczną Roku 2008” został rozstrzygnięty. Eksperci Instytutu Marketingu Społecznego, stanowiący Jury Konkursu, podjęli następujące decyzje o przyznaniu nagród w tegorocznej - pierwszej - edycji konkursu:

W kategorii Inicjatywy obywatelskie Jury zdecydowało o przyznaniu nagrody ex aequo dla dwóch kampanii:
„Niepełnosprawni intelektualnie mogą cię zarazić... ale tylko pasją” (kampania TBWA dla Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym) – za celną analizę problemu i identyfikację stereotypów związanych z postrzeganiem osób niepełnosprawnych, a w konsekwencji adekwatne strategiczne podejście do poruszanego tematu.

„Krewniacy” (kampania Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi) – za różnorodność i długofalowość działań, za szerokie spektrum metod komunikacji i sposobów dotarcia do odbiorców oraz za skuteczną budowę marki kampanii.

Oprócz tytułu "Kampanii Społecznej Roku 2008" organizacje będące inicjatorem zwycięskich kampanii otrzymały nagrody pieniężne.

W kategorii "Kampanie firm" Jury przyznało nagrodę kampanii:
„Mam Haka na raka” (kampania Hill and Knowlton Poland dla GlaxoSmithKline oraz Polskiej Unii Onkologii)
– za umiejętne zainspirowanie do działań oddolnych, za długofalową strategię oraz za sposób propagowania przesłania kampanii przy użyciu różnorodnych narzędzi.

W kategorii "Kampanie instytucji publicznych i agend rządowych" Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody w tej edycji konkursu. Wyróżnienie otrzymała natomiast kampania Ministerstwa Środowiska „Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy" za całokształt podjętych działań reklamowych i PR. (Kampanię zrealizowały Partner of Promotion oraz Wundermann/Young&Rubicam)

W kategorii "Kampanie instytucji branżowych" Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody w tej edycji konkursu.

W rankingu publiczności wygrała kampania "Prowadzę – jestem trzeźwy" (Kampania firmy Business Consulting we współpracy z Duszpasterstwem Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej).

W skład Jury wchodzili: Paweł Prochenko (Przewodniczący Jury), Przemysław Bogdanowicz, Piotr Czarnowski, Olga Figurska, Blanka Lipińska, Marcin Izdebski, Monika Jasłowska, Dominika Maison, Jolanta Plieth-Cholewińska, Mirella Panek-Owsiańska, Monika Probosz, Norbert Maliszewski, Leszek Stafiej, Ireneusz Stankiewicz, Malina Wieczorek.
-----------
Opinie Jurorów na temat kampanii, które zgłoszono do Konkursu oraz na temat ich realizacji w wymiarze szerszym znajdują się tutaj.
-----------
Pomysłodawcą Konkursu na Kampanię Społeczną 2008 roku jest Fundacja Komunikacji Społecznej. Konkurs został zorganizowany w ramach portalu kampaniespoleczne.pl i jego celem było wyłonienie najlepszych praktyk marketingu społecznego, które mogłyby następnie stać się inspiracją dla twórców i inicjatorów przyszłych kampanii.

W konkursie brały udział kampanie społeczne zrealizowane w 2008 roku, które następnie oceniane są przez jury stanowiący Instytut Marketingu Społecznego (IMS). Konkurs trwał od 25 czerwca do 25 listopada 2009 roku.

Partnerzy i patroni konkursu:
CSR Info, Proto, Mediarun, Brief, Ngo.pl, mediafun, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
.




TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2016

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM