Podziel się

22.01.2014

POWIEKSZ

Ruszyła kolejna edycja kampanii Greenpeace na rzecz świadomych i odpowiedzialnych zakupów - wydano tegoroczną edycję publikacji „Dobra ryba - poradnik dla konsumentów”. Pokazuje on, w jaki sposób konsument poprzez swoje wybory zakupowe może mieć wpływ na ochronę zagrożonych gatunków ryb i owoców morza oraz wpłynąć na postępowanie sprzedawców.

Poradnik składa się z dwóch części: czerwonej listy zagrożonych gatunków ryb i owoców morza, powszechnie dostępnych w polskich sklepach, oraz rankingu sieci detalistów, stworzonym na podstawie ich strategii pozyskiwania ryb, produktów rybnych i owoców morza. Świadomi konsumenci znajdą w nim informacje, w jaki sposób odpowiedzialnie kupować ryby i owoce morza, unikając gatunków zagrożonych lub takich, których połowy lub hodowla wiążą się z niszczeniem środowiska. Na końcu poradnika znajduje się również przepis na szprotkę lub sardynkę w sosie dyniowym, przygotowany przez Agnieszkę Kręglicką – ambasadorkę akcji, restauratorkę i publicystkę kulinarną wspierającą projekt.

Dlaczego wybieram ryby z zielonej listy i uważam, że warto chronić zasoby oceanów? Odpowiedź jest prosta: bo lubię ryby i jeśli nic nie zrobimy, wielu z nich może wkrótce zabraknąć. Wspieram Greenpeace w tej kampanii od lat i namawiam do korzystania z poradnika. Ja osobiście też postanowiłam działać, razem z bratem stworzyliśmy w warszawskiej Fortecy targ jakościowego jedzenia. Co środę można tam kupić ryby i owoce morza z certyfikatem MSC - powiedziała Agnieszka Kręglicka.

Ranking detalistów jest corocznym podsumowaniem strategii pozyskiwania produktów rybnych przez największe sieci sprzedaży detalicznej. Po raz pierwszy ukazał się we wrześniu 2008 roku i wykazał, w ocenie przygotowujących, brak odpowiedzialnych procedur. Przez 5 lat Greenpeace prowadził rozmowy z przedstawicielami dziewięciu największych polskich sieci handlowych i oceniał, które z nich kierują się w podejmowaniu decyzji również dobrem środowiska naturalnego i nie przyczyniają się do jeszcze większego przetrzebienia mórz i oceanów. Kolejne edycje pokazywały pozytywne, choć powolne zmiany. W tegorocznym rankingu najwyższe noty otrzymały sklepy sieci Kaufland i Lidl. Mogą się one pochwalić wprowadzeniem najlepszych zasad pozyskiwania produktów rybnych. Na samym końcu rankingu plasują się sieci Biedronka i Alma.

Poradnik można pobrać pod adresem http://www.greenpeace.pl/dobraryba/.




TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

WYSZUKIWARKA KAMPANII
Szukane słowa:
Kraj:
Problemy społeczne:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się przed:
Szukaj kampanii, które rozpoczęły się po:
Szukaj kampanii, które zakończyły się przed:
Szukaj kampanii, które zakończyły się po:

© 2007-2017

Wydawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Wszystkie prawa zastrzeżone.

 

Inicjator: Fundacja Komunikacji Społecznej

Projekt: Lunatikot

Realizacja: Progressiva

 

Kanały RSS: Kampanie, Wydarzenia, Opinie, Kreacje, CSR/CRM